کد خبر: توسعه-حمل-و-نقل-عمومی-از-محل-زون‌های-tod
۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
توسعه حمل و نقل عمومی از محل زون‌های TOD

شهربانو امانی رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت در پاسخ به آخرین وضعیت طرح تی او دی بیان کرد: TOD یک طرح نیست بلکه یک رویکرد و در عین حال یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه هیچ راه جایگزینی به جز اجرای TOD برای تهران وجود ندارد، گفت: با تصویب سند جامع توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) در سال ۱۳۹6 در شورای عالی معماری و شهرسازی و بر اساس ابلاغیه معاون وقت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این سال، تمامی طرح‌های توسعه شهری در کشور باید بر اساس اصول TOD  تهیه شوند.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری نیز ما شهرداری را موظف کرده‌ایم طرح‌ تفصیلی را بر اساس رویکرد TOD مورد بازنگری قرار دهد.

ارزیابی زون‌های TOD

امانی تصریح کرد: همچنین همزمان منابع جدیدی برای توسعه حمل و نقل عمومی از محل زون‌های TOD در بودجه سالیانه پیش‌بینی کرده‌ایم.کادر شهرداری را آموزش دادیم و سامانه‌ای را طراحی کردیم که به طور مستمر زون‌های TOD را در شهر مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: پیاده‌سازی TOD در شهر نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و امیدواریم نتیجه این ریل‌گذاری را در آینده شاهد باشیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha