کد خبر: تهدید-ترامپ-مبنی-بر-قطع-بودجه-آموزش-در-ص
۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
تهدید ترامپ مبنی بر قطع بودجه آموزش در صورت باز نشدن مدارس!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از CNN، با گسترش بحران کروناویروس، رئیس جمهور دونالد ترامپ روز سه شنبه گفت که وی به فرمانداران فشار می‌آورد تا مدارس را به موقع برای آغاز سال تحصیلی آینده باز کنند. وی صبح چهارشنبه در توئیتی که در آن وی دموکرات‌ها را بدون هیچ مدرکی متهم کرد که می‌خواهند مدارس را به دلایل سیاسی مربوط به انتخابات نوامبر بسته نگه دارد. ترامپ گفت اگر مدارس باز نشوند، ممکن است بودجه را قطع کند.

بررسی برخی حقایق درباره اختیارات ترامپ

ترامپ نمی‌تواند بطور یک جانبه بودجه فعلی فدرال را برای مدارس کاهش دهد. ترامپ با این حال، او احتمالاً می تواند برخی از بودجه‌های امدادی همه‌گیر اخیر را که احتمالاً در دادگاه به چالش کشیده می‌شود، محدود کند و از امضای قانون آینده برای کمک‌های مالی برای مدارس امتناع ورزد.

نقش کنگره در این میان

کنگره قدرت کیف پول را در اختیار دارد و در حالی که ترامپ و دولت وی پیشتر پیشنهاد کاهش کمک‌های مالی فدرال برای مدارس و همچنین بودجه وزارت آموزش و پرورش را داده‌اند، کنگره همچنان به رد این پیشنهادات ادامه داده است. کنگره همچنین در مورد کمک‌های مالی فدرال قدرت نظارت دارد. گزارش ماه مه 2019 از خدمات تحقیقاتی کنگره در مورد کمک‌های بلاعوض فدرال به ایالت‌ها و دولت‌های محلی مانند کلیه قوانین، کنگره با نظارت بر اجرای این کمک هزینه‌ها اطمینان می‌دهد که آژانس مدیریت فدرال پاسخگو خواهد بود. روز چهارشنبه، دموکرات‌های مجلس این ایده را که ترامپ می‌تواند بطور یک جانبه بودجه مدارس را کاهش دهد رد کردند. ایوان هلندر سخنگوی دموکرات‌ها در کمیته اختصاص بودجه مجلس گفت: کنگره بودجه تحصیلات فدرال را برای حمایت از برخی از آسیب پذیرترین جوانان کشورمان فراهم می‌کند. رئیس جمهور هیچ صلاحیتی برای کاهش بودجه برای این دانشجویان ندارد و تهدید به انجام این کار برای پیشبرد برنامه ناتوانی خود توهین آمیز است. همچنین ، براساس خدمات تحقیقاتی کنگره ، دولت فدرال 8.3 درصد از بودجه برای مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه را در سالهای 2015-2016 تأمین کرده است. دولت‌های ایالتی 47٪ ، دولت‌های محلی 44.8٪ را تأمین كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha