کد خبر: تمامی-مراحل-تست-و-شناسایی-بیماران-مبتل
۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی حسین پور با تاکید بر اینکه در مراکز تست HIV تمامی دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود و افراد نباید از ترس ابتلا به کرونا مراجعه و پیگیری بیماری خود را به تاخیر بیاندازند خاطر نشان کرد: «بیماری کرونا بر شناسایی افراد مبتلا بر اچ‌آی‌وی اثرات منفی گذاشته است».در گذشته در سال حدود ۵۰ بیمار مبتلا در مشهد شناسایی می شد اما در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ بیمار شناسایی شده است.

وی یا بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیقی برای بیماران مبتلا به آچ‌آی‌وی مانند آمار مبتلایان به بیمار فشار خون و... ارائه داد تصریح کرد: این بیماری یک بیماری خاموش است و ممکن است تا مدت‌ها پنهان مانده و در آزمایش‌ها دیده نشود و تا ده سال علامتی نداشته باشد و افراد هم برای انجام تست مراجعه نکنند.

کارشناس مسئول برنامه پیشگری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اچ آي وي/ايدز(HIV/AIDS) يكي از بيماريهاي ويروسي واگيردار است افزود: ويروس اچ آي وي( HIV) قدرت دفاع بدن را در مقابل بيماريها و عفونتها كم مي كند . با توجه به اينكه اين بيماري هنوز واكسن و دارويي جهت پيشگيري و درمان قطعي ندارد آگاه كردن كليه اقشار مردم از چگونگي انتقال و پيشگيري از آن بسيار اهميت دارد وبا توجه به اينكه يكي از راههاي انتقال مهم راه خوني مي باشد افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از ماهيت بيماري بسيار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha