کد خبر: تلاش-های-مادر-برای-نگه-داشتن-فرزند-اتیس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
تلاش های مادر برای نگه داشتن فرزند اتیسمی/درخواست مهمان برنامه از پروفسور سمیعی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه شهر زیبا،عبدالهی مقدم درباره ازدواج اش گفت:  در سن ۲۴ سالگی مثل هر دختری که آرزو و هیجان پوشیدن لباس عروس را داشتم،یک ازدواج خیلی سریع خواستگاری آزمایش و عقد یک هفته انجام شد،. یکی از آشناهای دورمان بودند.به خاطر اعتمادی که پدرم داشت ازدواج کردم اگر تحقیقاتی بود اصلا ازدواج نمی کردم.

وی افزود: اما از همان روزهای اول متوجه شدم همسرم مرد مسئولیت پذیری نبود که بتواند یک زندگی مشترک را اداره کند.حتی زمانی که متوجه شدیم میخواهیم بچه دار شویم مشکلات بیشار شد و من خودم تنهایی به همراه مادرم به بیمارستان رفتم.

وی درباره به دنیا آمدن فرزندش توضیح داد: زمانی که فرزندم به دنیا آمد،با اختلال ضعف نیمکره سمت چپ متولد شد.به من گفتن پسرم بیشتر از سه ماه زنده نمی ماند.

وی عنوان کرد:به رغم تمام تنهایی هایی که داشتم ناامید نشدم و سه ماه پر از تلاش را با توکل به جدم و مادرم حضرت زهرا(س) را برای پسرم رقم زدم‌.اما پسرم از سه ماهگی گذشت و به سه سالگی رسید و برخلاف آن چیزی که دکترا گفتن زنده ماند، در سه سالگی تشخیص اختلال اتیسم را گرفتم.

وی افزود:به من گفتن باید مانی در یک مرکز شبانه روزی یا به قول آن  متخصص در تیمارستان بستری شود. به یک پزشک اکتفا نکردم و مانی را به پزشکان دیگر نشان دادم،اما همه جواب های شبیه هم به من می دادند.هر بار که مانی را دکتر می بردم فقط سوال می کردم که مانی زنده می ماند.

عبدالهی مقدم توضیح داد:تصمیم گرفتم خودم شروع کننده راه باشم و دکترای روانشناسی بالینی بخوانم و پزشکان روانپزشک دارو درمانی می کنند. اما بچه هایی که دارای اختلالات ذهنی و کم توانی ذهنی هستند دارو درمانی تاثیری برای آنها ندارد.بلکه توانبخشی قبل از ۵ سالگی برای کودک بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود:من تحصیلاتم را در رشته روانشناسی آغاز کردم در صورتی که قبل از آن دوست داشتم هنرمندشناخته شده ای  باشم.چراکه رشته هنر درس می خواندم و کنار گذاشتم.

وی عنوان کرد:از آن قضیه ۱۳ سال می گذرد و مانی قصه ما ۱۶ ساله است و در مدرسه عادی درس می خواند. کلام نداشت اما صحبت می کند و دوست دارد مجری شود.در کنارش دوست دارد جراح مغز و اعصاب شود تا بتواند علت اتیسم شدن را کشف کند.

عبدالهی مقدم توضیح داد:مانی با تنهایی بزرگ شد و برخلاف طیف اتیسم که قابل  ارتباط گرفتن با بیرون نیستند اما مانی با روش خودش با دنیای بیرون ارتباط می گیرد و گزینش می کند.مانی معلم من است و می توانم بگویم بزرگترین اثر هنری من به حساب می آید.

در بخشی از برنامه مانی حضور پیدا کرد وبدون هیچ تپق گفتگو با مجری را ادامه داد وگفت: من خیلی دوست داشتم از بچگی پروفسور سمیعی را ببینم و بگویم  من به اینجا رسیدم و موفق شدم و می خواهم روزی مثل شما ابر مردی بزرگ در حوزه جراحی مغز و اعصاب شوم، من سال آینده می خواهم رشته تجربی را شروع کنم.

به خاطر بیان خوب مانی مصطفی امامی مجری برنامه شهر زیبا از او خواست برنامه را او به پایان ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha