کد خبر: تلاش-دفتر-کمیته-بین-المللی-صلیب-سرخ-در-ت
۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
تلاش دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران برای رسیدن واکسن کرونا به اتباع خارجی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر  استان خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری استان، امروز 17 اسفند ماه، در این نشست اظهار کرد: ۱۴ ماه پیش طی بازدیدی که از منطقه دوغارون داشتیم و با توجه به وقوع حادثه سیل در آن منطقه، آمادگی خود را برای اهدای زمین و همکاری برای ساخت و ساز مکان مناسب آموزشی جدید  را در مرز تایباد اعلام کردیم.

هاشمی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که امروزه با آن درگیر هستیم، امیدواریم با مشارکت مالی صلیب سرخ و با توجه به توان بالای فنی داخلی این مرکز را در مکان مناسب تر توسعه دهیم.

وی به برگزاری دوره هایی در زمینه خانواده و تکریم بانوان علاوه بر آموزش آگاه سازی خطرات مین، تاکید کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان‌ رضوی، با اشاره به این که در مجموعه مهمانشهر پیش بینی حدود ۴ هزار نفر اتباع شده است، افزود: از توزیع لوازم بهداشتی در مرز تایباد با همکاری صلیب سرخ سپاسگزاریم و در زمینه کرونا هم نیازمند پیش بینی برگزاری دوره های آموزشی برای عزیزان اتباع هستیم.

هاشمی همچنین موضوع بازپیوند خانواده را مسبوق به سابقه و ارزشمند خواند که اداره کل اتباع هم همکاری داشته و آمادگی همراهی و تقویت این اقدام را دارد.

وی درباره موضوع واکسیناسیون کرونای اتباع هم گفت: در چارچوب شیوه نامه های ستاد کرونا و با توجه به خرید واکسن و کمک  مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ امکان تزریق این واکسیناسیون برای مهمانان غیرایرانی توسط هلال احمر وجود دارد.

حسن اسفندیار، مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر در خصوص موضوع بازپیوند خانواده گفت: خیلی از افرادی که از طریق این مرز وارد کشور می شوند اغلب ورود غیرقانونی دارند بنابراین موضوع جدایی آنها از خانواده هایشان جدی است که امیدواریم با همراهی و حمایت بیشتری بازپیوند خانواده ها انجام شود.

جانشین رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران نیز در این دیدار گفت: اکنون در حال بررسی و رایزنی با گروه های مختلف برای تامین واکسن کرونا هستیم و از رساندن واکسن به جامعه هدف حمایت می کنیم.

دانیل منیوس روخاس با بیان اینکه واکسن کرونا باید به همه برسد و پاندمی مرز نمی شناسد، افزود: برای رسیدن واکسن به ایرانیان، مهاجران، پناهندگان و اتباع حاضر در ایران حمایت می کنیم.

وی همچنین از خدمات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در زمینه آموزش اتباع در تایباد و ارائه سایر خدمات در زمینه های توانبخشی و حمایت از بهبودیافتگان تقدیر کرد.

قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان‌ رضوی در این نشست با اشاره به راه اندازی مرکز آگاهی از خطرات مین در تایباد از سال ۸۴ گفت: در این مدت تعداد 3 میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۹۳ نفر از آموزش های این مرکز در مرز دوغارون بهرمند شده اند.

سید حسن موسوی افزود: از شروع شیوع بیماری کرونا با همکاری و مساعدت کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان امدادونجات هلال احمر، ضمن توزیع ماسک، موادضدعفونی کننده و بروشور آموزشی، راههای مقابله با ویروس کرونا و آگاه سازی از خطرات مین و بازپیوند خانواده برای همه اتباعی که قصد خروج داشتند آموزش داده شده است.

وی افزود: با شیوع کرونا تعداد ۳۶۲ هزار و 500 عدد ماسک و ۲۱۱ هزار عدد مایع ضدعفونی به اتباع افغانستانی توزیع شده است.

 سمانه داودی مقدم، پزشک پروژه مشترک ارایه خدمات بهداشتی درمانی در گلشهر و حومه مشهد و نماینده استانی «جمعیت حمایت از بهبود یافتگان» در خراسان رضوی که در ۱۷ استان دیگر کشور نیز فعال هستند نیز در این نشست گفت: این مرکز در زمینه توانبخشی از سال ۲۰۱۶ فعالیتش را آغاز کرد و ارائه خدمات توانبخشی به تعدادی از مهاجران و مهمانان در منطقه گلشهر مشهد در حال انجام است.

غلامرضا صیادی، معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه افغانستان طی سالیان متمادی جنگ یکی از کشورهای آلوده به مین و مواد منفجر نشده است افزود: جمعیت هلال احمر ایران اقدام به برگزاری دوره های آموزش پیش آگاهی از خطرات مین در شهر تایباد کرده که نتیجه آن کاهش تلفات و مصدومیت های مردم افغانستان از مین بوده است.

وی افزود: این آموزش ها در راستای اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه، جمعیت هلال احمر از سال ۱۳۸۴ تاکنون با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مرز دوغارون تایباد در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha