کد خبر: تلاش-برای-برقراری-ارتباط-میان-ورزش-و-تو
۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
تلاش برای برقراری ارتباط میان ورزش و توریسم

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک مجید شایسته درباره برگزاری وبینار گردشگری ورزشی اظهار کرد :  با توجه به حضور دکتر صالحی امیری در راس کمیته ملی المپیک و تاکید ایشان به فعالیت جدی کمیسیون ها و همچنین نظارت و پی گیری خانم طاهریان در صدر  کمیسیون ها،  از دو سال پیش جلسات خوبی بصورت حضوری و در زمان شیوع ویروس کرونا نیز بصورت مجازی برگزار کردیم و همیشه سعی داشتیم با استفاده از نیروهای متخصص گردشگری و استفاده از ظرفیت آنان و همچنین بهره گیری از بخش ورزشی بدون ایجاد تداخل در کار هر دو بخش رابطه خوبی بین  دو حوزه گردشگری و ورزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اعضای کمیسیون از جمله دکتر محسن امامی استاد دانشگاه ، دکتر دهقان رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، دکتر رحمت اله رفیعی رئیس انجمن آژانس ها ، دکتر بتول مشرف جوادی استاد دانشگاه ، دکتر فاطمه اسلامی  استاد دانشگاه ازاد اسلامی ، کاوه صدقی فعال در حوزه باشگاه داری، سید مجتبی حسینی مدیرعامل آژانس قهرمان سیر ایرانیان ، طاهرحسن بیگی کارشناس سازمان میراث فرهنگی ،همایون صدری فعال در حوزه باشگاه داری و همچنین حمیدرضا سلامی دبیر کمیسیون از افراد متخصصی هستند که هر کدام با توجه به تخصصشان در پیشرفت و هرچه بهتر دنبال کردن اهداف کمیسیون نهایت همکاری را دارند.
شایسته تاکید کرد: کمیسیون توریسم ورزشی ابتدا در نظر داشت تا همایش گردشگری ورزشی را پیش از المپیک 2020 برگزار کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا این همایش و بسیاری از برنامه های کمیسیون تغییر کرد، اما برای اینکه فعالیت های گردشگری ورزشی خروجی بهتری داشته باشد اقدام به برگزاری نخستین وبینارگردشگری ورزشی کردیم که با وجود تعطیلی این هفته اما با حمایت دکتر صالحی امیری و خانم طاهریان و با همکاری اعضای کمیسیون موفق شدیم تا این وبینار را در تاریخ مقرر برگزار کنیم .
رئیس کمیسیون توریسم ورزشی گفت: وبینار گردشگری ورزشی با سخنرانی دکتر صالحی امیری در بخش افتتاحیه آغاز شد که  وی با اشاره به اهمیت ایجاد پایه های فرهنگی و شناساندن فرهنگ کشور با بهره گیری از توریسم ورزشی نکات بسیار کلیدی مطرح کردند.
همچنین در ادامه دکتر امامی به معرفی پتانسیل های ورزشی و گردشگری پرداختند و مقرر شد مقاله ای در این خصوص نوشته و در اختیار علاقه مندان به بحث توریسم ورزشی قرار داده شود .
دکتر رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور نیز مطالب مفیدی درباره  حوزه ورزش و گردشگری  و همچنین کارهای مشترک خوبی که می توان در این دو حوزه انجام داد را مطرح و به طور مفصل بررسی کردند.
همچنین آقای صدری نیز با بررسی مسابقات بین المللی تنیس که به میزبانی کیش برگزار شده بود، دستاوردها، ایرادات، امکانات، اشکالات و پتانسیل های موجود در این مسابقه و سایر رقابت ها برای میزبان را بیان کرد.
رئیس کمیسیون توریسم ورزشی افزود: برگزاری وبینار گردشگری ورزشی اتفاق خوبی بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز روبه رو شد و علاوه بر مطالبی که سخنرانان مطرح کردند از مسابقه "توریسم ورزشی" نیز رونمایی شد.
وی ادامه داد: مسابقه توریسم ورزشی نیز در پنج سر فصل  بهترین عکس و فیلم یک دقیقه ای با موضوع توریسم ورزشی، بهترین پیشنهاد برای توسعه توریسم ورزشی در دوران کرونا، بهترین پروژه اجرا شده توریسم ورزشی در دهه  ۹۰و لوکیشن گنج پنهان توریسم ورزشی برگزار می شود که علاقمندان می توانند برای شرکت در این مسابقه آثار خود را ارسال کنند که پس از بررسی داوران برترین ها معرفی می شوند.
شایسته تاکید کرد: یکی از محورهای مسابقه معرفی بهترین پروژه اجرا شده توریسم ورزشی در دهه  ۹۰ است که در وبینار گردشگری ورزشی مقرر شد از سال 1400 این بخش از مسابقه هرساله بصورت جداگانه برگزار شود.
رئیس کمیسیون توریسم ورزشی در ادامه افزود: از همه فدراسیون های ورزشی ، انجمن های ورزشی و  هیئت ها درخواست داریم تا با شناسایی پتانسیل های حوزه توریسم ورزشی و معرفی به این کمیسیون مارا در تهیه بانک اطلاعاتی در این حوزه کمک کنند و همچنین با اطلاع رسانی به موقع در خصوص مسابقات ما را برای پوشش رقابت ها و جذب ورزشکاران براساس اهداف کمیسیون توریسم ورزشی یاری دهند.
وی تاکید کرد: کمیسیون توریسم ورزشی در نظر دارد تا در مسابقات بین المللی برون مرزی هواداران علاقه مند به همراهی تیم موردنظرشان را با برگزاری تورهای ورزشی با کیفیتی مناسب و حداقل قیمت حمایت کند.
رئیس کمیسیون توریسم ورزشی درپایان خاطرنشان کرد: کمیسیون توریسم ورزشی در نظر دارد تا هر 45 روز یکبار وبینار گردشگری ورزشی را برگزار کند و از حضور اساتید برجسته که در این حوزه تخصص دارند بهره مند شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha