کد خبر: تلاش-امدادگران-برای-اطفای-حریق-در-بیش-ا
۲۷ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۱۶
تلاش امدادگران برای اطفای حریق در بیش از ۸ شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری سلامت از گیلان،سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در مهار آتش سوزی عرصه های جنگلی استان گیلان طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه، گفت: امدادگران هلال احمر در کنار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانان و سپاه و بسیج، اقدام به اطفای آتش در شهرستان های آستارا، رودبار، رودسر، سیاهکل، املش و ماسال، لاهیجان و لنگرود  کردند.

غلامی با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه مرزی شهرستان آستارا در  کشور جمهوری آذربایجان، افزود: یک تیم ۱۰ نفره امدادگران هلال احمر در منطقه مرزی حضور یافتند. همچنین یک تیم هشت نفره هلال احمر جهت کمک و پشتیبانی اطفای آتش سوزی در منطقه حیران(هتل پارلا) اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، با بیان اینکه در باغات زیتون و مراتع کوهستانی لوشان نیز آتش سوزی داشتیم، گفت: چهار دستگاه خودروی آتش نشانی از شهرداری منجیل، پادگان نیروی دریای منجیل، شهرداری لوشان و شرکت سیمان خزر لوشان با پشتیبانی پایگاه امداد و نجات شهید ملکی رودبار در منطقه حضور یافته و با تلاش چندساعته آتش سوزی را مهار کردند.

سیاوش غلامی با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل های منطقه رزگردن اشکورات شهرستان رودسر، اضافه کرد: سه تیم از شعب رودسر و املش شامل ۱۵ نفر از امدادگران و کارکنان جمعیت با سه دستگاه خودرو جهت پشتیبانی از فعالیت نیروهای جنگلبانی، منابع طبیعی و بسیج در منطقه حضور یافتند.

 حجم اتش سوزی منطقه اشکورات  نسبت به سایرنقاط استان بیشتر بود که با تلاش دوروزه گروه های مختلف مهار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از وقوع آتش سوزی در چهار منطقه کوهستانی اشکراب، گلستان سرا، کاشکی و جانشرود از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل خبر داد و افزود: با حضور و پشتیبانی ۱۰ نفر از امدادگران با دو دستگاه خودرو در منطقه این حریق ها نیز مهار شده است.

غلامی با اشاره به آتش سوزی منطقه جنگلی روستای تابستان نشین املش، یادآور شد: اطفای این حریق توسط یک تیم ۱۵ نفره با همکاری گروه های مردمی و دو دستگاه خودرو صورت گرفت. همچنین شاهد حضور وتلاش تیم موتورسواران آفرود بودیم که با حمل گالن های آب و انتقال نیروها  در مهار آتش نقش بسزایی داشتند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه در مناطق کوهستانی آریدول شهرستان ماسال نیز آتش سوزی داشتیم، گفت: مهار این آتش سوزی با اعزام یک تیم سه نفره پشتیبانی و یک دستگاه خودرو جهت همکاری با نیروهای منابع طبیعی صورت گرفته است.

غلامی از اطفای حریق روستای مازی کله بخش مرکزی لاهیجان با اعزام ۱۰ نفر از امدادگران خبر داد و افزود: در مراتع مناطق کوهستانی دیوشل به طرف عطاکوه، لیسه رود و لشه شهرستان لنگرود نیز حریق داشتیم که عملیات اطفاء با اعزام سه تیم امدادی جهت پشتیبانی انجام شد.

گفتنی است علاوه بر مناطق یادشده در برخی مناطق کوهستانی و ارتفاعات شهرهای دیگر نیز آتش سوزی بصورت پراکنده به وقوع پیوست که در همان ساعات اول مهار و خاموش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha