کد خبر: تقویت-سیستم-ایمنی-بدن-نقش-مهمی-در-مقابه
۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تمام مواد مغذی موجود در رژیم‌های غذایی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند، ابراز کرد: نکته مهم در مصرف مواد مغذی و ویتامین ها این است که افراد نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کنند، چون می‌تواند مثل یک تیغ دولبه باشند و فرد را دچار مشکل سازد.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله در رژیم غذایی برای جلوگیری از ضعف سیستم ایمنی بدن، مصرف کافی انرژی است، پس اولین و مهمترین توصیه این است که افراد از گرفتن رژیم‌های لاغری خودسرانه و با کالری پایین جدا پرهیز کنند این افراد اگر رژیم‌های زیر ۱۵۰۰ کالری دریافت کنند به محض مواجهه با ویروس کرونا ممکن است حالت شدید این بیماری را مبتلا شوند بنابراین کفایت انرژی بسیار مهم است.

متخصص تغذیه با بیان اینکه دومین نکته مهم در روند تغذیه سالم در شرایط کرونایی مصرف کافی پروتئین ها است که می تواند از دو منبع حیوانی و گیاهی انجام شود، اظهار کرد: پروتئین های حیوانی مثل گوشت و تخم مرغ و لبنیات و پروتئین های گیاهی هم مثل حبوبات و غلات ارزش غذایی بالایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارند .

وی اظهار کرد: مصرف مایعات فراوان از منبع آب ، چای کمرنگ ، آب میوه طبیعی مثل آب هندوانه و آب هویج  باعث بهبود حال بیماران می شود؛ زیرا هیدراته شدن بدن تاثیر به سزایی در بهبود حال بیماران ویروسی خواهد داشت.

دکتر صفریان ادامه داد: مصرف کافی آب و مایعات در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم بوده و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و باعث می‌شود مواد مغذی به راحتی وارد سلول شوند.

وی ادامه داد: با توجه به رنگ ادرار می توان از میزان آب کافی بدن مطلع شد؛ اگر ادرار رقیق و روشن باشد نشان دهنده این است که فرد آب به اندازه کافی مصرف کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: افراد باید به صورت متنوع غذا‌ها را مصرف کنند و از تمام منابع غذایی میوه و سبزیجات، نان های سبوس دار، پروتئین ها، ویتامین ها و ریز مغذی ها به صورت متعادل و متنوع استفاده کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha