کد خبر: تقویت-سیستم-ایمنی-بدن-با-رعایت-تعادل-و-ت
۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تاکید بر مصرف مواد مغذی و پروتیینی است، خاطر نشان کرد :منابع غنی پروتئینی مانند گوشت قرمز. مرغ، حبوبات، غذاهای دریایی به دلیل داشتن اسید آمینه موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

وی تصریح کرد:مغزها، حبوبات، منابع پروتئینی حیوانی، گردو و ماهی منبع غنی اسید آمینه و امگا ۳هستند علاوه بر این ویتامین A نیز خاصیت ضد التهابی دارد که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود.

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تخم مرغ، میوه های زرد رنگ مثل هویج و انبه خاصیت ضد التهاب دارد، ابراز کرد :ویتامین D در لبنیات و ماهی های موجود است که برای سلامتی سیستم ایمنی اهمیت زیادی دارد، همچنین ویتامین Eآنتی اکسیدان قوی است که بیشتر در بادام، بادام زمینی، فندق، روغن آفتابگردان یافت می شود.

دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه استفاده از غذاهای حاوی ویتامین B۶مانند پروتئین حیوانی و سیب زمینی و غذاهای حاوی ویتامین B۱۲،ویتامین C، زینک و سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف مایعات فراوان به هیدراته شدن بدن و دفع سموم کمک بسیاری می کند، اظهار کرد :حفظ تعادل و تنوع رژیم غذایی و مصرف مقدار مناسب از گروه های غذایی مختلف از جمله دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت است.

دکتر اباصلتی با تاکید براینکه سالمندان و کودکان جز گروه های در معرض خطر کرونا هستند، ابراز کرد :سالمندان ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی و تغذیه مناسب باید از مکمل های غذایی نیز استفاده کنند همچنین مصرف مایعات و آب میوه های طبیعی، استفاده از غذای مناسب در حجم کم ، پرهیز از غذا های چرب، شیرین و سرخ کردنی نیز در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر است.

وی در خصوص تغذیه درست برای کودکان گفت:با توجه به هرم غذایی نان و غلات، میوه و سبزی، گوشت باید در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود و از غذاهای بی ارزش که تنها احساس سیری ایجاد می کند باید پرهیز شود.

وی تاکید کرد :مصرف میوه و سبزیجات تازه و غذاهای مغذی و ویتامین ها و املاح کافی می تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha