کد خبر: تقدیر-مدیرکل-انتقال-خون-یزد-از-مشارکت-گ
۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محسن حرازی زاده، در دیدار با مدیرکل سازمان انتقال خون استان از تلاش شبانه روزی کارکنان انتقال خون که در نجات جان هم وطنان قدم بر می‌دارند تشکر و قدردانی کرد.

حرازی زاده اظهار کرد: در شهرستان تفت مکانی ثابت برای اهدای خون وجود ندارد و می‌توان از پتانسیل‌های موجود در این شهرستان، برای ایجاد مرکز ثابت خونگیری در این شهرستان بهره برد.

در ادامه نقی تقوائی، با اشاره به استقبال خوب اعضای هلال احمر استان در طرح ملی "قرار مهربانی" گفت: مردم استان از فعالیت های ایثارگرانه مثل اهدای خون استقبال خوبی می کنند که مثال بارز آن مشارکت گسترده اعضای هلال احمر از اهدای خون است.

وی با اشاره به قوانین موجود در سازمان انتقال خون برای راه اندازی مرکز ثابت خونگیری و ساخت و ساز و فضای فیزیکی آن، گفت: اکنون به دلیل عدم کسب امتیاز لازم از شاخص‌های موجود هیچ کدام از شهرستان‌ها امکان راه اندازی مرکز ثابت خونگیری را ندارند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان با بیان این که می‌توان از تجربه شهرستان‌های ابرکوه، بافق و مهریز در خصوص ایجاد مرکز ثابت خونگیری استفاده کرد، افزود: خیّران با حمایت مسئولان این شهرستان هزینه ساخت و تجهیزات آن را به عهده گرفته اند.

تقوائی گفت: اکنون پرستاران بومی شهرستان تفت در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند تا تاییدیه مشغول بکار در سازمان انتقال خون را گرفته و در مواقع نیاز و یا استقرار تیم سیار خونگیری با ما همکاری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha