کد خبر: تعطیلی-یک-نانوایی-متخلف-در-کوار
۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، دکتر سپیده عاشوری با اعلام این خبر گفت: با توجه به تشدید نظارت ها بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه نانوایی های زیر پوشش این شبکه برای پیشگیری از کرونا ویروس، یک واحد نانوایی به دلیل اجرا نکردن قوانین پیشگیری از کرونا تعطیل شد.

وی افزود: علت توجه نکردن به مصوبه های ستاد مبارزه با کرونا شامل اقدامات کنترلی بهداشتی، بهداشت فردی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، در نظر نگرفتن فردی برای دریافت وجه نقد از جمله تخلفات بهداشتی در این نانوایی بود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کوار با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید و عرضه نان، تاکید کرد: در پی شیوع ویروس کرونا، بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد، تمامی کارکنان واحدهای نانوایی هنگام فعالیت باید از ماسک، دستکش و کلاه استفاده کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند و هر نانوایی که از این قانون تخلف کند، تعطیل می شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کوار ادامه داد: استفاده از دستگاه کارت خوان و ضد عفونی مداوم میز و محیط مغازه از دیگر نکات ضروری است که نانوایان باید رعایت کنند.

دکتر عاشوری با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در هفته های گذشته گفت: گشت ‌های بازرسی کارشناسان بهداشت با همکاری نماینده فرمانداری، بازرسان صنعت و معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف در نظارت و کنترل فاصله ‌گذاری اجتماعی به ویژه نانوایی ها در راستای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد و با صنوفی که پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت نکرده باشند، برخورد قانونی می شود.

او افزود: مردم می‌ توانند تخلفات واحدهای صنفی از جمله نانوایی ‌ها را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha