کد خبر: تعداد-فوتی‌های-کرونا،بیشتر-از-آمار-اع
۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲
تعداد فوتی‌های کرونا،بیشتر از آمار اعلام شده است!

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره علت افزایش مجدد تعداد فوتی های ناشی از کروناویروس اظهار کرد: آمار مطرح شده مبنی بر فوت 328 بیمار مبتلا به کرونا بسیار کم است و تعداد فوتی ها بیشتر از رقم های اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ورودی بیمارستان های کشور فوق العاده زیاد شده به همین دلیل تعداد موارد بستری نیز افزایش پیدا کرده است.

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: در حال حاضر آی سی یو ها همگی پر هستند و همین موضوع دلیلی است که تعداد فوتی ها در بیمارستان های کشور افزایش پیدا کند.

دکتر مردانی گفت: تعداد فوتی های ناشی از کروناویروس تا 3 الی 4 هفته آینده همچنان بالا خواهد بود. در حال حاضر ظرفیت همه ی تخت های بیمارستان پر شده و علاوه بر این نیز بسیاری از بیماران در منزل دوران بیماری را طی می کنند.

وی بیان داشت: اگر تعداد فوتی های داخل خانه ها را هم به تعداد فوتی های بیمارستان ها اضافه کنند آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کروناویروس بسیار زیاد افزایش پیدا می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: متاسفانه به خاطر مسافرت های زیاد در ایام نوروز تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کروناویروس بسیار زیاد شده است.

دکتر مردانی در پاسخ به این سوال که راهی برای درمان افراد مبتلا به کروناویروس در داخل منزل وجود دارد یا خیر، گفت: کسانی که بیماری آنها از نوع فرم خفیف است می توانند در منزل خود را درمان کنند اما آنهایی که درگیر نوع شدید بیماری شده اند نمی توانند در منزل خود را درمان کنند. بیمارانی که فرم شدید بیماری را دارند برای دریافت اکسیژن و مصرف برخی داروها حتما باید به بیمارستان مراجعه داشته باشند.

وی عنوان کرد: بعضی از بیماران حتی نیاز به تنفس مصنوعی دارند به همین دلیل افراد مبتلا به فرم شدید نمی توانند خود را در منزل درمان کنند.

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری افزود: با توجه به اینکه تست بعضی از افراد منفی کاذب دارد در صورت مشاهده هر نوع علائمی حتما باید به پزشک متخصص مراجعه داشته باشند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha