کد خبر: تعداد-آموزشگاه-های-هنری-در-3-سال-30-درصد-اف
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
تعداد آموزشگاه های هنری در 3 سال 30 درصد افزایش یافته است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی معاونت امور هنری، علی اکبر صفی پور؛ مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری براساس مصوبه 477 شورای عالی انفلاب فرهنگی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری، مسوولیت حوزه آموزش هنر را به عهده دارد.

صفی‌پور ادامه داد: در حال حاضر، 6 هزار آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در کشور داریم که در رشته‌ هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، خوشنویسی و هنرهای سنتی آموزش می‌دهند و در سه سال اخیر، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری، حدود 30 درصد افزایش یافته است. در واقع آموزشگاههای آزاد هنری مهمترین بستر توسعه عدالت آموزش هنر در سراسر کشور از جمله مناطق محروم و روستاها هستند و نقش و سهم مهمی در ایجاد اشتغال و جذب هنرمندان و فارغ التحصیلان به بازار کار و رونق اقتصاد هنر بدون نیاز به سرمایه گذاری دولت ایفا می کنند.

 مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: براساس مصوبه 477 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری که با حضور هنرمندان و کارشناسان تشکیل شده است؛ وظیفه بررسی درخواست برای مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری را برعهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha