کد خبر: تصمیمات-شورای-سران-قوا-باید-از-مجلس-بگذ
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
تصمیمات شورای سران قوا باید از مجلس بگذرد

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت؛ با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی اظهار کرد: در شرایط امروز دولت با اجازه گرفتن از مقام معظم رهبری مکانیزمی با عنوان «شورای هماهنگی سران سه قوه» را ایجاد کرده است تا بتواند تصمیم سریع گرفته شود.

وی ادامه داد: برای اینکه این تصمیمات سریع گرفته شود جایگاهی بنام مجلس وجود دارد که کلیه امور کشور باید از این مجلس بگذرد، این تصمیم که دولت می خواهد بگیرد تا برای مردم گشایش ایجاد کند ما 13 کمیسیون تخصصی و چند کمیسیون ویژه داریم، تصمیماتی که دولت غیر از این مسیر بگیرد به نظر می رسد دچار مشکل می شود.

شاکری اضافه کرد: این است که ما به ریاست مجلس هم گفتیم مسائلی که در این شورا مطرح می شود باید به واسطه جایگاه قانونی و ریل گذاری ای که به مجلس واگذار شده در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. تصمیماتی که دولت غیر از این مسیر می گیرد آشفتگی ای را در کشور ایجاد می کند که کسی هم نسبت به آن پاسخگو نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین دولت هرگونه گشایشی که می خواهد انجام دهد اگر به نفع مردم است می تواند روی کمک مجلس حساب کند به شرطی که به مجلس ارائه دهد. این را نمی پذیریم که دولت بخواهد به تنهایی کاری را انجام دهد و تجربه هم نشان داده تمام تصمیمات یکباره دولت با شکست و بحران مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در مورد انتخاب وزیر صمت هم همین مساله بود، وزیر پیشنهادی صمت به جای اینکه بگوید که در ماه های اخیر چه کسی مسوول نواسانات اخیر بوده شروع به دادن رهنمود و ارائه پاورپوینت کرد بدون اینکه از برنامه اصلاح و کنترل بازار صحبت کند.

شاکری تاکید کرد: گشایش یعنی همین که وزیر صمت باید می گفت که مثلا در این 10 مورد اقداماتی انجام خواهم داد تا ظرف سه یا شش ماه آینده وضعیت اقتصاد و صنعتی بهبود یابد.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha