کد خبر: تصرف-سواحل-دریای-خزر-توسط-ارگان‌های-د
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
تصرف سواحل دریای خزر توسط ارگان‌های دولتی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ورود قوه قضائیه برای مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق اطراف تهران، گفت: متأسفانه در سال های گذشته تخلفات بسیاری در حوزه زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور صورت گرفته، از این رو قوه قضائیه باید از حقوق عمومی جامعه و بیت المال دفاع کند، زیرا اراضی منابع طبیعی متعلق به مردم است، حال در اینجا باید از عزم آیت الله رئیسی برای مقابله با متخلفان تشکر کنم.

علی اصغر خانی

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی توان اجازه داد که عده ای سودجو و متخلف بهترین مناطق شهرها را انتخاب کرده و اراضی مربوطه را به تصرف خود در بیاورند و در آن مناطق به ساخت و سازهای غیرمجاز دست بزنند.

تصرف سواحل دریای خزر توسط ارگان های دولتی

وی گفت: متأسفانه بحث زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی تنها معطوف به مناطق اطراف تهران نیست، در شرایط کنونی شاهدیم که بسیاری از افراد یا ارگان های دولتی نسبت به تصرف سواحل دریای خزر اقدام کرده اند و عملا مردم قادر به استفاده از این مناطق نیستند.

خانی تصریح کرد: در بحث تصرف سواحل دریا، ارگان های دولتی باید پاسخگو باشند که بر اساس چه مبنایی زمین را تصرف کرده اند، عده ای نیز زمین خوار بوده که با تصرف زمین، ساختمان ها را به مردم فروخته اند.

انتقاد از خلاء نظارتی برای مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از خلاء نظارتی برای مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: قطعا دستگاه قضا باید با سازمان های مربوطه که مجوزهای لازم را برای ساخت و ساز غیرمجاز صادر کرده اند، برخورد جدی کند. از این رو باید به صورت ریشه ای با رانت، تخلفات اداری و فساد این حوزه مقابله کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha