به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، دومین نشست هم اندیشی کمیسیون های ورزشی کمیته ملی المپیک با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس و اعضای هیات اجرایی از ساعت 8.30 در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

* محمدرضا داورزنی معاون سابق حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و رضا قراخانلو رئیس سابق آکادمی هم در این نشست حضور داشتند. بهداد سلیمی نیز یکی دیگر از حاضرین در این نشست بود.

* در ابتدای نشست طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک گزارشی را از عملکرد کمیسیون ها ارائه کرد.

سجادی: سهمیه های بیشتری می گیریم

* نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گزارشی را در خصوص این بازیها ارائه کرد. سجادی در این باره گفت: بازیهای المپیک توکیو از سوم مرداد آغاز می شود و 5 رشته جدید به برنامه بازیها اضافه شده است. 11 هزار و 90 ورزشکار در این بازیها حضور دارند. 1058 مدال در این مسابقات توزیع خواهد شد.

* سجادی در صحبت های خود اعلام کرد ثبت نام اولیه از رشته های شرکت کننده صورت گرفته و ثبت نام دوم در خصوص اعلام اسامی در حال پیگیری است.

* به گفته سرپرست کاروان، چهارمین کارگاه ویژه بازیهای المپیک با حضور مربیان و سرپرستان هفته آینده برگزار می شود. قرار است از سال بعد 3 کارگاه هم برای ورزشکاران اعزامی انجام شود.

* سجادی با اشاره به 29 سهمیه المپیک گفت: با توجه به فرصت باقی مانده سهمیه ها بیشتر خواهد شد.

صالحی امیری: بحران به خاطر استفاده از مدیران کوچک است

* صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: گوشه نشینی مدیران و نخبه ها کار درستی نیست. مدیران بزرگ به دنبال انسان های بزرگ هستند و اگر در کشور با بحران مدیریت روبه رو هستیم، به خاطر استفاده از مدیران کوچک است.

وی افزود: روسای فدراسیون ها کارگزاران ورزش هستند و باید از آنها هم تقدیر شود. اعضای هیات اجرایی هم دلسوز و سختکوش به ما کمک می کنند که باید از آنها هم تشکر شود. قهرمانان هم در جمع حضور دارند و ترکیبی از دو نسل را می بینیم.

* رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به انتخاب مهدی علی نژاد به عنوان معاونت جدید ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: به علی نژاد هم تبریک می گویم باور دارم با انگیزه حداکثری که دارد می تواند من منشا تحول در معاونت حرفه ای شود.

* صالحی امیری در ادامه به معنویات در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: ورزش قهرمانی فقط سکه و سکو نیست باید به موضوعات معنوی و فرهنگی هم توجه شود. بهداد سلیمی کام ملت را با مدال هایش شیرین کرد اما زمانی ماندگار است که از او نام نیک بماند.

* وی افزود: ما نیازمند الگوی توسعه برای ورزش قهرمانی هستیم. کمیسیون اخلاق ما به نتیجه نشست و از منشور آن رونمایی شد. احکام توسط وزیر صادر شده و در آینده نزدیک مستقر می شود. این کمیته از وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک مستقل است تا بدون دخالت در مسیر تحقق منشور گام بردارد. این کمیته به پاکسازی ورزش قهرمانی و نکات آلوده ای که از آن می نالیم، کمک می کند.

تشکیل کمیسیون با حضور مقامات برای حل مشکل رژیم صهیونیستی

* وی با اشاره به مشکل رژیم صهیونیستی گفت: ما با ظریف، شمخانی و مقامات مسئول و امنیتی جلسه داشتیم. کمیسیونی تشکیل شد که از طرف ما سجادی نماینده است تا در خصوص برون رفت از چالش رژیم صهیونیستی صحبت شود.

* وی افزود: ما باید نشان دهیم در ایران تبعیض جنسیتی نیست و باید این را در عمل ثابت کنیم تا یک دهه آینده شعار عدالت را به جهانیان ثابت کنیم.

چه معنی دارد که مربی کشور را رها کند؟

وی با اشاره به بداخلاقی های ورزش، تصریح کرد: ما همچنان شاهد بداخلاقی ها در ورزش هستیم مانند اتفاقاتی که سرمربی استقلال و ... داشتند، این پیام دارد مبنی بر اینکه روح اخلاقی باید در فوتبال ما دمیده شود و ما نمی توانیم این ظرفیت ۴۰ میلیون نفری را رها کنیم. چه معنا دارد یک سرمربی در انتهای فصل وقتی پول هم می گیرد و حتی سرود قهرمانی سر داده شده، کشور را رها کند؟ چرا ما باید پاسخ دهیم؟ این نشان می دهد ما همچنان درگیر حاشیه هستیم.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha