به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر محمدرضا شانه‌ ساز با اشاره به تشکیل جلسه ای به منظور ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذاودارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه، گفت: اگرچه در شعارهای عوام فریبانه از سوی آمریکایی ها گفته می شود که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها نمی شود، اما عملا حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها بوده و مشکلات عدیده را ایجاد کرده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم ها بار سنیگنی را به دوش کشیده است، ممانعت از حمل و نقل دارو و اقلام سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه مردم ایران بوده است، که در وزارت بهداشت و راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با شیوع کرونا، تحریم ها را سخت تر کرده است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاری های مناسب وزارت راه با تمام توان از جمله شرکت های هواپیمایی، کشتیرانی و زمینی، عنوان کرد: با مذاکراتی که وزیربهداشت و راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه ای به اتفاق مدیران کل، روسای اتحادیه ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دراین جلسه تمامی مشکلات با جزییات و به صورت مصداقی مطرح شده و مشکلات موجود در تامین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مورد بحث قرار گرفت. در این راستا، وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی دادند که امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگرشاهد وقفه ای در حمل و نقل اقلام سلامت محور به کشور نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha