کد خبر: تشریح-اهداف-دریایی-و-بندری-هرمزگان-در-س
۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
تشریح اهداف دریایی و بندری هرمزگان در سال ۱۴۰۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در رابطه با مهم‌ترین اهداف دریایی و بندری هرمزگان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال از اهداف منطقه ویژه بندری شهیدرجایی در سال جاری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی با هدف افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری تجمیعی بخش غیردولتی در بندر شهید رجایی به میزان ۵۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دنبال می‌شود.

وی افزود: فرآیندهای پرداخت غیرحضوری هزینه‌های کانتینری به میزان ۳۰ درصد با هدف توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰ درصد تدوین می‌شود.

واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآورده‌های نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآورده‌های نفتی در کریدور A  بندر خلیج‌فارس به بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ درصد از سوی اداره بندرنفتی خلیج فارس، تدوین و پیاده‌سازی دستورالعمل تردد وسایل نقلیه موتوری در بندر شهیدرجایی به میزان ۵۰ درصد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، اجرای قرارداد پایانه حمل درون بندری و احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰۰ درصد را از دیگر برنامه‌های سال جاری بر شمرد.

برنامه ریزی جهت انجام به موقع هیدروگرافی های اولیه

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، کرجی‌ران با اشاره به برخی اهداف مهم حوزه دریایی در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: ارزیابی ریسک دریایی طرح جداسازی ترافیک(TSS)، ساماندهی و جانمایی لنگرگاه‌ها، راه‌اندازی مرکز آزمون‌های دریانوردی غرب استان، برنام‌ ریزی جهت انجام به موقع هیدروگراف‌های اولیه و ثانویه برای محاسبه احجام لایروبی نگهداری، بروزرسانی و صحت‌سنجی نقشه‌های دریایی از اقدامات مهم در بخش دریایی خواهد بود.

وی افزود: ارتقاء کیفیت عملکرد افسران کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر تابعه، نظارت بر حسن اجرای الزامات ملی و بین‌المللی روی شناورهای متردد، آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی، اجرای الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها، توسعه پوشش بازرسی از شناورهای صیادی، از دیگر اقدامات مدنظر در سال ۱۴۰۰ در بنادر هرمزگان خواهد بود.

ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بنادر و دریانوردی این استان و ناوگان تحت پرچم به میزان پنج درصد به عنوان هدف اختصاصی یاد کرد و گفت: همچنین شناسایی ریسک‌های حوزه امور دریایی و ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل ریسک‌ها به میزان ۱۰۰ درصد در دستور کار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha