کد خبر: تشریح-اقدامات-انجام-شده-برای-مهار-آتش-د
۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
تشریح اقدامات انجام شده برای مهار آتش در استان گیلان/ حریق در منطقه‌ حیران مهار شد

امیر مرادی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت با اشاره به اقدامات دستگاه های مختلف در این استان برای مهار آتش، اظهار داشت: تاکنون هماهنگی های زیادی برای مهار آتش انجام شده است.

وی افزود: اولین اقدام این ستاد بعد از دریافت هشدار قرمز، اطلاع رسانی سریع به همه بخشداران، فرمانداران، دهیاری ها و دستگاه‌های خدماتی برای آماده باش در خصوص مهار آتش سوزی بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان بیان کرد: در حال حاضر همه دستگاه ها در حالت آماده باش قرار دارند؛ همه شهرستان ها در راستای کمک رسانی درخواست های خود را به مدیریت بحران ارسال کرده اند.

آتش سوزی شدید در سیاهکل

مرادی ادامه داد: در شهرستان سیاهکل به دلیل شدت آتش سوزی هماهنگی هایی با فرمانداری و شهرداری لاهیجان برای فرستادن یک دستگاه ماشین آتش نشانی ارسال شده بود که آنها نیز خودرویی برای اطفای حریق به محل حادثه فرستاده بودند.

وی اضافه کرد: همچنین تماس‌هایی با شهرداری و فرمانداری لنگرود برای  فرستادن یک دستگاه دیگر آتش نشانی به محل آتش سوزی گرفته شده بود. با تیم آفرود استان نیز برای پوشش سیاهکل و رودسر نیز تماس هایی گرفته شده بود.

حضور تیم های هلال احمر در محل آتش سوزی

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان عنوان کرد: تیم های هلال احمر نیز برای کمک رسانی به شهرستان سیاهکل به سایر دستگاه ها اضافه شد. همچنین با توجه به آتش سوزی احتمالی در خانه های روستای خرارود سیاهکل با رییس اورژانس استان برای کمک رسانی هماهنگی هایی صورت گرفت.

مرادی با اشاره به اینکه چندین دستگاه اورژانس به این روستاها ارسال شده است، افزود: برای تامین غذای بعضی از شهرستان ها و نیروهای درگیر نیز هماهنگی هایی با هلال احمر استان انجام شد.

وی تصریح کرد: برای مهار آتش در شهرستان رودسر نیز هماهنگی لازم برای افزایش نیروهای امدادی انجام شده است. هماهنگی هایی لازم با اورژانس و هلال احمر نیز برای تخلیه احتمالی خانه ها در سیاهکل و رودسر انجام شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان بیان داشت: با توجه به اینکه احتمال آتش سوزی از سمت آذربایجان به سمت حیران زیاد است به همین دلیل هماهنگی هایی با فرماندار آستارا، تالش، رضوان‌شهر و ماسال انجام شده است.

هماهنگی برای مهار آتش در منطقه حیران

مرادی گفت: برای پوشش در منطقه حیران هماهنگی های خوبی صورت گرفته بود تا در صورت آتش سوزی احتمالی تیم های امدادی سریع بتوانند آتش را مهار کنند.

وی اضافه کرد: بعد از آتش سوزی در منطقه حیران، فرماندار آستارا با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که نیاز به نیروهای امدادی بیشتری برای مهار آتش دارند به همین دلیل با فرماندار لنگرود، مدیریت کل بحران و مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل در این خصوص تماس گرفته شد و 5 تیم امدادی و یک دستگاه خودروی آتش نشانی ویژه برای مهار آتش به محل اعزام شدند. خوشبختانه با کمک نیروها توانستیم آتش را در منطقه حیران مهار کنیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به این موضوع که گزارش لحظه ای در اختیار مسوولان استان قرار می گرفت، افزود: در شب اول حادثه با مدیریت بحران کل کشور تماس گرفته شد تا در صورت احتمال هشدار قرمز آتش سوزی استفاده از بالگرد را برای ما در نظر بگیرند.

مرادی تصریح کرد: از نیروها درخواست شد که بیشترین وقت خود را برای شهرستان سیاهکل بگذارند چراکه در این شهرستان با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مسوولان مدیریت منابع طبیعی استان گیلان در جریان کامل مناطق درگیر آتش سوزی قرار داشتند، گفت: با توجه به آتش سوزی در جنگل های حیران، رودسر و سیاهکل امکانات امدادی در این مناطق گسترش یافت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان ادامه داد: همچنین هماهنگی هایی با سپاه پاسدارن و نیروهای بسیج برای اعزام نیرو و کمک به مناطق گیلان فراهم شد و اقدامات خوبی از سوی نیروهای سپاه پاسداران در این منطقه انجام شد.

مرادی بیان کرد: با هماهنگی هایی که با فرماندار لنگرود در خصوص آتش سوزی انجام شده بود خوشبختانه شاهد مهار آتش سوزی در منطقه دیوشل بودیم.

وی با اشاره به اینکه از تمام دستگاههای خدماتی برای مهار آتش درخواست کمک شد، اظهار کرد: سازمان هلال احمر، سازمان هواشناسی و ... نیز همگی در محل حادثه حضور داشتند.

هماهنگی با مدیرکل حفاظت محیط زیست

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان در ادامه تصریح کرد: همچنین هماهنگی هایی با مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان انجام شده بود که خوشبختانه با مدیریت خوب نیروهای محیط زیست، آتش سوزی در این مناطق مهار شد.

مرادی اشاره کرد: همچنین تماس هایی با شهردار کیاشهر و آستانه گرفته شد تا در حالت آماده باش قرار گیرند و در صورت نیاز دستگاه های امدادی و آتش نشانی خود را برای کمک به منطقه ارسال کنند.

وی عنوان کرد: هماهنگی هایی برای استقرار تیم بالگرد در محل حادثه انجام شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به این موضوع که با توجه به ایام فاطمیه احتمال نصب بنر در منطقه زیاد بود، گفت: با توجه به احتمال باد شدید و افتادن بنرها روی سر مردم اعلام کردیم که بنرها به گونه ای نصب شود که شاهد کاهش آسیب کمتری در منطقه باشیم.

هشدار برای عدم حضور در ارتفاعات

مرادی بیان کرد: همچنین به مردم نیز هشدار دادیم که از حضور در ارتفاعات خودداری کنند چراکه در ارتفاعات وزش باد گرم و شدید داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha