کد خبر: تشدید-نظارت-ها-برای-جلوگیری-از-موج-جدید
۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

به گزارش گروه  سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: موج جدید بیماری کرونا در کشور،  به معنای تعطیلی بخشی از کسب و کارها، ایجاد مشکلات جدید در جامعه و اخلال در انجام خدمات رسانی به مردم است و باید با تشدید نظارت ها و تلاشی همگانی، بکوشیم کشور با موج جدید این بیماری مواجه نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمار دو رقمی فوت عزیزانمان، آمار کمی نیست و  باید روندی کاهشی این آمار تداوم یابد، گفت: در شماری از استان ها روند کاهشی آمار بیماران و فوتی ها متوقف و در برخی موارد نیز شاهد افزایش بیماران و بویژه ابتلا جوانان و نوجوانان هستیم که این باعث نگرانی است و همه باید به دقت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حدود یک سال از ویروس کرونا به کشور سپری شده است و در این مدت با سختی و مشکلات فراوانی مواجه بودیم، اظهار داشت: همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و مراقبت‌های خود را ادامه دهیم این ویروس و بیماری واگیر و عالم‌گیر جان بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر را گرفته است و معلوم نیست که روند مرگ و میرها تا چه زمانی ادامه پیدا کند، لذا باید همچنان مراقبت کنیم.

دکتر روحانی دستاوردهای مقابله با ویروس کرونا در کشورمان را برای ملت و دولت ایران، غرورآفرین دانست و اظهار داشت: در یکسال گذشته کادر درمان، بسیج، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌ها در کنار هم در مسیر مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند و با اقدامات انجام شده در یکی دو هفته اخیر، آمار فوتی‌ها در کشورمان کاهش یافته است. لذا از همه آنهایی که دست‌اندرکار این کار سنگین و بزرگ بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر چه نسبت به گذشته شاهد شرایط بهتری هستیم، اما باید مراقبت شود تا روند کاهش بیماری و کاهش مرگ و میر همچنان ادامه پیدا کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: نباید بخاطر کاهشی شدن مرگ و میرها، مسیر عادی‌سازی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی انجام شود چرا که همچنان این نگرانی وجود دارد که مجدداً شاهد روند صعودی این بیماری باشیم و چنانچه مراقبت نکنیم ممکن است با ویروس جهش‌یافته مواجه شویم.

رئیس جمهور گفت: حداقل باید در پنج الی شش ماه آینده با دقت مراعات پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا روند واکسیناسیون انجام شود.

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها، گفت: صرفاً بیان تذکر و مطلب در رسانه‌ها کفایت نمی‌کند و بایستی بخش نظارتی را هم تشدید کرد و در این راستا از طریق اپلیکیشن‌ها می‌توان نظارت‌ها را در خصوص رفت و آمدها و ترددها تشدید کرد. همچنان که قرارگاه هم می‌تواند با اپلیکیشن‌های موجود سفرهای بین شهری مبتلایان به بیماری را کنترل کند و این کار ضروری و لازم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از مجموع گزارش امروز چنین احساس می‌شود که ویروس کرونا در سطح جهان تضعیف نشده است بلکه برعکس بیماری‌زایی، سرایت و خطر آن بیشتر هم شده است و چنانچه که کوچکترین غفلت و اهمالی برای چند روز انجام شود، شاهد موج دیگری خواهیم بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: برای اینکه ویروس جدید از اروپا و آفریقا به کشور وارد نشود، لازم است فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی کشور به دقت کنترل شود تا ویروس جدید وارد کشور نشود.

رئیس جمهور گفت: همچنان باید با قاطعیت از تجمع ها و تردد های غیرضرور جلوگیری شود و هیچ‌چیز نباید ما را از این کار باز دارد چرا که یک وظیفه قانونی، ملی و شرعی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در زمینه واکسن‌های داخلی و خارجی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار داشت: در زمینه واکسن داخلی، اوایل سال آینده سه واکسن برکت، رازی و پاستور را خواهیم داشت و در خصوص واکسن خارجی تا پایان امسال غیر از سهمیه واکسن کواکس، در تلاش هستیم از جاهای دیگر هم تهیه کنیم و تمام تلاش‌ها بر این است که در ماه جاری واکسیناسیون در کشور انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha