کد خبر: تست‌-پی-سی-آر-و-آزمایش-cbc-برای-همه-افراد-ض
۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
تست‌ پی سی آر و آزمایش CBC برای همه افراد ضروری نیست

سید محمود اسحاق حسینی متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم جدید مبتلایان به کووید 19 اظهار داشت: در حال حاضر بیماران با علائمی‌ مانند دل درد، شکم درد، بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، سردرد و اسهال به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان هم علائمی ‌مانند اسهال و استفراغ شایع‌ است، گفت: اما باید در کسانی که با این علائم به مراکز درمانی مراجعه دارند ابتلا به کووید 19 را هم در نظر داشته باشیم.

این فوق تخصص گوارش و کبد با تاکید بر اینکه شاهد تغییرات بالینی ویروس کرونا هستیم، بیان داشت: بسیاری از افراد با علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه دارند به همین دلیل باید شرح حالی از بیماران مبنی بر اینکه آیا این افراد با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند یا خیر در دست داشته باشیم چراکه در حال حاضر شاهد تغییرات ژنومی‌ این ویروس هستیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران برای تشخیص ویروس کرونا به تست‌ پی سی آر و آزمایش CBC روی آورده اند، افزود: این تست‌ها برای همه افراد لازم نیست چراکه هر لنفاونی نمی‌تواند علت آن کووید 19 باشد.

حسینی ادامه داد: باید در خصوص کرونا اطلاعات زیادی به دست آید. بسیاری از بیماران درخواست تست‌ پی سی آر و آزمایش CBC دارند، در حالی که این تست‌ها برای همه ضروری نیست و می‌توانیم با یک شرح حال از بیمار بررسی‌هایی روی این فرد انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید روی بیمار درمان علامتی انجام دهیم، تصریح کرد: اگر بیمار با این درمان بهتر نشد می‌توانیم سایر آزمایش‌های گوارشی از وی دریافت کنیم.

این متخصص داخلی تاکید کرد: اگرچه کووید 19همه سیستم‌های بدن را درگیر می‌کند اما نباید به در وهله اول به سراغ آزمایش‌های کرونا ویروسی برویم چراکه همه علائم بالینی مربوط به این بیماری نیست.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha