کد خبر: ترامپ-پس-از-تشخیص-covid-19-مثبت-در-بیمارستان-ب
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵
ترامپ پس از تشخیص COVID-19 مثبت در بیمارستان به سر می‌برد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور ترامپ روز جمعه ساعت‌ها پس از اعلام مثبت بودن آزمایش COVID-19، بیماری ناشی از کروناویروس، به مرکز پزشکی ملی  والتر_رید (Walter Reed National Military Medical) منتقل شد. کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که ترامپ به عنوان اقدامی احتیاطی با هلی کوپتر به بیمارستان بتسدا، منتقل شده و رئیس جمهور در حال رفتن به سمت  Marine One (هلی کوپتر نظامی آمریکایی) دیده می‌شود. انتظار می رود وی چند روزی در آنجا بماند. کاخ سفید در بیانیه خود گفت: رئیس جمهور ترامپ روحیه خوبی داشته، علائم خفیفی دارد و در طول روز کار می‌کند. به دلیل احتیاط فراوان ... رئیس جمهور برای چند روز آینده از دفاتر ریاست جمهوری در والتر رید کار خواهد کرد. گزارش شده است که ترامپ از تب، لرز، سرفه و گرفتگی بینی رنج می‎برد و متخصصان پزشکی می‌گویند COVID-19 خطرات جدی‌ای برای رئیس جمهور 74 ساله دارد.

پیام رئیس جمهور آمریکا بعد از رفتن به بیمارستان

ترامپ قبل از عزیمت به بیمارستان، یک پیام ویدیویی ضبط کرد که آن را در حساب توییتر خود منتشر کرد. ترامپ مبتلا به کروناویروس ترامپ: من می‌خواهم از همه بخاطر پشتیبانی فوق‌العاده تشکر کنم. من به بیمارستان والتر رید می‎روم. من فکر می‎کنم که خیلی خوب با بیماری مبارزه می‌کنم، اما ما مطمئن خواهیم شد که همه چیز درست خواهد شد. بانوی اول نیز بسیار خوب است، بنابراین بسیار متشکرم، من قدردان آن هستم، هرگز آن را فراموش نمی‌کنم. متشکرم.

ساعاتی پیش، کیلی مک انانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور خسته است اما روحیه خوبی دارد و یک درمان آزمایشی با آنتی بادی‌های پلی کلونال ساخته شده توسط تولید کننده دارویی Regeneron و همچنین داروهای زخم برای سرکوب اسید معده انجام داده است.

اواخر جمعه شب، شان كانلی، پزشک كاخ سفید گفت خوشحال است كه گزارش می‌دهد رئیس جمهور بسیار خوب عمل کرده و با بیماری مبارزه می‌کند و داروی ضد ویروس remdesivir به رژیم وی اضافه شده است.

ابتلا رئیس جمهور آمریکا پیامد‌های بسیاری داشت و دارد

تحولات ناگهانی، واشنگتن و جهان را لرزاند. روز پنجشنبه، ترامپ به یک جمع آوری کمک در محیط بسته در باشگاه گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی سفر کرده بود، در حالی که به نظر می‌رسید خسته است، تقریبا با 100 اهدا کننده تعامل داشت. پس از ترک این رویداد، او در توییتر اعلام کرد که مشاور ارشدش هوپ هیکس آزمایش COVID-19‌اش مثبت است. توییت دوم اوایل روز جمعه تایید کرد که او و بانوی اول ملانیا ترامپ نیز با کروناویروس مثبت آزمایش شده‌اند.

روز جمعه، سایر افرادی که طی روزهای اخیر با رئیس جمهور در تماس نزدیک بودند اعلام کردند که آزمایش COVID-19 آن‌ها نیز مثبت بوده است.

این افراد شامل سناتور مایک لی از یوتا، سناتور تام تیلیس از کارولینای شمالی و رئیس دانشگاه نوتردام، جان جنکینز و دستیار نزدیک سابق او کلیان کانوی بودند که همه آن‌ها در مراسم شلوغ  Rose Garden روز شنبه گذشته برای اعلام نامزدی امی کانی بارت (Amy Coney Barrett) به دیوان عالی کشور و مدیر مبارزات انتخاباتی وی، بیل استپین شرکت کرده بودند.

سه روزنامه نگار که اتفاقات کاخ سفید را پوشش می‌دهند نیز جمعه مثبت شدند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور کارهای او را بر عهده نخواهد گرفت!

یک مقام ارشد دولت به NBC News گفت: معاون رئیس جمهور مایک پنس، که اوایل روز تست منفی داشت، در رصدخانه نیروی دریایی باقی مانده است. آلیسا فرح، مدیر ارتباطات کاخ سفید روز جمعه گفت که انتقال قدرت از ترامپ به پنس صورت نگرفته است. وی به CBS News گفت: رئیس جمهور مسئول این امر است. اواخر جمعه، مبارزات انتخاباتی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری تمام تبلیغات منفی خود علیه ترامپ را از نمایش در موج‌های تلویزیونی و رادیویی و همچنین اینترنت و فضای مجازی بیرون کشید. معاون پیشین رئیس جمهور، که به مبارزات انتخاباتی خود در روز جمعه ادامه داد، همچنین خواستار نادیده گرفتن سیاست‌های حزبی آمریکایی‌ها شد.

توئیت جو بایدن بعد از بیماری ترامپ

پیام بایدن به رئیس جمهور آمریکا این نمی‌تواند یک لحظه حزبی باشد. باید یک لحظه آمریکایی باشد. ما باید به عنوان یک ملت دور هم جمع شویم. - جو بایدن (JoBiden) دوم اکتبر 2020 باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین نیز عصر جمعه بیانیه‌ای صادر کرد. پیام اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه آمده است: اگرچه ما در یک درگیری سیاسی بزرگ هستیم  و این مسئله را بسیار جدی می‌دانیم، اما ما می‌خواهیم بهترین آرزوها را برای رئیس جمهور ایالات متحده و بانوی اول داشته باشیم. ما همه آمریکایی و همه انسان هستیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه سالم هستند.

و اما واکنش ترامپ نسبت به اوباما و بایدن...

پیام ترامپ به اوباما و بایدن تقریباً در همان لحظه‌ای که اوباما آرزوهای خیرخواهانه‌ای را برای ترامپ ارسال کرد، مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور یک ایمیل جمع آوری کمک مالی برای طرفداران خود به عنوان اوبامای دروغ‌گو (Lyin’ Obama) و تمسخر بایدن به عنوان  بایدنِ خوابیده در زیرزمین خود (asleep in his basement) را ارسال کرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha