کد خبر: ترامپ-در-حال-از-دادن-رأی‌ها-در-ایالت-وی
۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
ترامپ در حال از دادن رأی‌ها در ایالت ویسکانسین است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دو نظرسنجی جدید که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که عقب افتادن رئیس جمهور ترامپ در ایالت ویسکانسین ایالتی که موارد COVID-19 در حالی افزایش می یابد که رئیس جمهور ویروس را جدی نمی‌گیرد، ادامه دارد. یک نظرسنجی نشان داد که معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن با 5 امتیاز پیشبرد 48 تا 43 درصد نسبتاً بدون تغییر در نتایج نظرسنجی در اوایل ماه اکتبر پیشرو است. ای بی سی نیوز/ واشنگتن پست همچنین چهارشنبه یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌دهد نتایج دموکرات‌ها 17 امتیاز در ویسکانسین افزایش می‌یابد، این چیزی دور از نظرسنجی‌های قبلی این ایالت است. مبارزات سیاسی ترامپ در ویسکانسین در میان شیوع مداوم ویروس کرونا است که بدترین گسترش ویروس در کشور است ادامه دارد. در روز سه شنبه، ویسکانسین پرونده‌های جدید و مرگ و میر را ثبت کرد، در حال حاضر تعداد کشته‌ها به 1852 نفر رسیده است. روز دوشنبه، ایالت 200،000 مورد را پشت سر گذاشت، که نیمی از آن‌ها در 36 روز گذشته بود. برخی از بیمارستان‎‌ها در تلاشند تا با این پرونده‌‎ها روبرو نشوند و دانشگاه ویسکانسین-مدیسون یک بازی فوتبال آینده را لغو کرد، اولین بازی بزرگ که به دلیل ویروس از بین رفته بود. دکتر رایان وسترگارد، یک افسر پزشکی در بخش بهداشت ایالتی، در تماس با خبرنگاران گفت: این سناریو یک کابوس است، رک و پوست کنده، این ممکن است در چند هفته یا ماه‌های آینده تنها کمی بهتر شود. ناصیا صفدر ، مدیر پزشکی کنترل عفونت در UW Health گفت: این بدترین چیزی است که تاکنون اتفاق افتاده است. نکته نگران کننده این است که این موضوع چندین هفته است که در حال انجام است و به نظر نمی‌رسد که ما به اوج رسیده‌ایم.

ترامپ و تجمع‌های گسترده در ایالات مختلف از جمله ایالت ویسکانسین

با وجود بحران مداوم بهداشت در این ایالت، ترامپ همچنان در میان تجمع‌های گسترده‌ای که کارشناسان را در مورد شیوع بیشتر ویروس نگران کرده است، همه گیری را کم اهمیت جلوه می‌دهد. ترامپ روز سه شنبه در West Salem ،Wis تظاهراتی برگزار کرد و بیشتر از تلاش‌های محلی برای جلوگیری از گسترش ویروس انتقاد کرد. ترامپ و ایالت ویسکانسین ترامپ گفت: ما در حال چرخش هستیم. ما در حال دور زدن این مسیر مسابقه هستیم. وی در مورد بیماری همه گیر و کشته شدن بیش از 227000 (دویست و بیست و هفت هزار) آمریکایی گفت: ما باید ایالت‌های خود را باز کنیم. شما باید به استاندار خود بگویید، ما باید ایالات خود را باز کنیم. آیا کسی فرماندار شما را دوست دارد؟ آیا شما او را دوست دارید؟ مجلس قانونگذاری ایالتی تحت کنترل جمهوریخواهان ماه‌ها مانع از تلاش‌های فرماندار دموکرات تونی اِورس برای کند کردن شیوع ویروس شده است. نظرسنجی مارکت قانون نشان داد که 7 درصد خالص برای Evers و 14٪ منفی برای قانون‌گذار است.

مایک پنس نیز راه ترامپ را ادامه می‌دهد

معاون رئیس جمهور مایک پنس علی رغم دستور به ساکنان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، قرار است روز چهارشنبه از این ایالت بازدید کند. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، هوگان گیدلی، صبح روز چهارشنبه توسط آلیسین کامروتا، مجری CNN، در مورد این دیدار مورد تمجید قرار گرفت و به نظر می‌رسید نگرانی‌ها را کنار می‌کشد. کامروتا گفت: منظور من این است که بیمارستان‌های ویسکانسین نزدیک به ظرفیت خود هستند و آیا این امر باعث می‌شود در مورد رفتن به آن‌جا و برگزاری یک تجمع بزرگ مکثی برای معاون رئیس جمهور انجام دهید؟ گیدلی پاسخ داد: نه، اینطور نیست. معاون رئیس جمهور بهترین پزشكان جهان را پیرامون خود دارد. آن‌ها به طور واضح ارتباط برقرار کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که حضور در مسیر تبلیغات انتخاباتی برای او خوب است. مردم آمریكا تحت اصلاحیه اول حق دارند كه به طور مسالمت آمیز نیز جمع شوند. ترامپ قرار است روز جمعه برای یک مناظره دیگر از گرین بی بازدید کند. ترامپ در سال 2016 با كمتر از 23000 رأی ویسكونسین را به دست آورد، اولین نامزد جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری از سال 1984 تاكنون که ایالت ویسکونسین به او رأی داده است. اگر وی نتواند دولت را حفظ كند، مسیر انتخاب مجدد وی بطور قابل توجهی باریک می‌شود.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha