کد خبر: ترامپ-انفجار-بیروت-در-اثر-نوعی-بمب-ایجا
۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
مقامات اسرائیلی مسئولیت انفجار بیروت را انکار کردند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، پرزیدنت ترامپ در یک جلسه توجیهی روزانه سه شنبه عصر سه شنبه، گفت: انفجاری که در اوایل روز بیروت را لرزاند، ناشی از نوعی بمب بوده است. مقامات لبنان پیش از این اظهار داشتند كه این انفجار ناشی از انفجار زیادی از مواد منفجره است كه در انبار نگهداری می‌شود، اما ترامپ با استناد به مکالمات با سربازان ارشد ارتش آمریكا، این انفجار را یك حمله توصیف كرد.
  • این انفجار 2750 (دو هزار و هفصد و پنجاه) تن مواد شیمیایی را منفجر کرد!
وی گفت: من با بعضی از ژنرال‌های بزرگ خودمان ملاقات کرده‌ام و به نظر می‌رسد که احساس می‌کنند که این اتفاق نبوده است. این انفجار ناشی از اتفاق نبوده است بلکه به نظر می‌رسد که این یک حمله بوده است، به گفته آن‌ها که بهتر از من می‌دانند. او ادامه داد: این یک نوع بمب بود.

همچنان دلیل انفجار بیروت مشخص نیست!

وزارت دفاع با مراجعه‌ی یاهو نیوز در عصر سه‌شنبه، سؤالات مربوط به این انفجار را به کاخ سفید ارجاع داد. اظهارات ترامپ درباره این انفجار در پاسخ به سؤالی از یک خبرنگار صورت گرفت، اما آن‌ها جمله‌ای را که او در ابتدای جلسه توجیهی انجام داد، تکرار کردند، هنگامی که او گفت انفجار در بیروت به نظر می رسد یک حمله وحشتناک باشد. انفجار بیروت ترامپ گفت: بگذارید با ارسال عمیق‌ترین همدردی‌های آمریکا برای مردم لبنان شروع کنم، از آنجا که گزارش‌ها حاکی از کشته شدن بسیاری از مردم است، صدها نفر دیگر نیز به دلیل انفجار بزرگ در بیروت زخمی شدند. ما برای همه قربانیان و خانواده‌های آن‌ها دعا می‌کنیم. براساس گزارش بی بی سی، در این انفجار حداقل 70 نفر کشته و بیش از 2700 زخمی شده‌اند. شورای امنیت ملی کاخ سفید و پنتاگون به درخواست اظهار نظر درباره ارزیابی‌های ایالات متحده از این انفجار پاسخ ندادند. به نقل از رویترز، مقامات اسرائیلی مسئولیت این انفجار را انكار كردند و گفتند كه این احتمالاً نتیجه آتش‌سوزی تصادفی بوده است. ترامپ تسلیت خود را به مردم بیروت اعلام کرد و  گفت: ایالات متحده آمادگی دارد تا به لبنان کمک کند. ما با مردم لبنان رابطه بسیار خوبی داریم و برای کمک به آن‌ها آماده هستیم. این انفجار به نظر می‌رسد یک حمله وحشتناک باشد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha