کد خبر: تدوین-دستورالعمل-های-بهداشتی-ارائه-خد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
تدوین دستورالعمل های بهداشتی ارائه خدمات درمانی به گردشگران سلامت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر اسماعیل خیامی خاطر نشان کرد: مراکز پزشکی دارای مجوز برای درمان گردشگران خارجی در مشهد، پس از تصویب و ابلاغ پروتکلهای بهداشتی اجازه پذیرش بیماران خارجی را  خواهند داشت.

وی مراکز پزشکی دارای مجوز در حوزه گردشگری سلامت را در مشهد که تا پیش از شیوع کرونا دایر و فعال بودند شامل ۱۴ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود ذکر کرد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این کلانشهر پس از تهران بیشترین تعداد مراکز گردشگری سلامت کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر خیامی گفت: مشهد پیش از شیوع کرونا بخاطر وجود بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و همچنین توانمندیهای شایان در بخش پزشکی و درمانی از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار و فعال بود.

وی افزود: ورود گردشگران سلامت به مشهد با شیوع کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون ۹۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی که رفت و آمد مسافران خارجی به داخل کشور ممنوع بود فقط برای مسافران خارجی که داخل ایران بودند، خدمات اورژانسی درمانی ارائه می‌شد و مابقی روند درمان را باید در کشور خود می‌گذراندند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مواردی که روند درمان آنها شروع شده بود و باید این روند ادامه می‌داشت نیز اجازه استفاده از خدمات درمانی را داشتند اما بیمار جدید با عنوان گردشگر سلامت در شرایط کرونایی وارد شهر مشهد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha