کد خبر: تداوم-آلودگی-هوا-در-کلانشهرها-و-شهرهای
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است که پیامد آن افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود که مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و بتدریج دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

رفیعی افزود: روز چهارشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی، بارش باران و رعد و برق آغاز می‌شود که بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر، به شکل برف است.

به گفته وی، روز پنجشنبه، بارش‌ها علاوه مناطق یاد شده، شمال‌شرق کشور را نیز در برمی‌گیرد و شدت بارش‌ها را روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب کشور، دامنه‌های زاگری مرکزی و البرز مرکزی، خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و مناطق جنوب‌غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطقی از استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین طی این مدت وزش باد گرم جنوبی را در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت که این شرایط سبب ذوب برف خواهد شد و احتمال وقوع بهمن برای این مناطق وجود دارد.

رفیعی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. آب‌های خلیج‌فارس از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم است و آب‌های دریای‌خزر روزهای پنجشنبه و جمعه این شرایط را خواهند داشت.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است که فردا نیز همین شرایط در تهران حاکم است. حداکثر دما امروز در تهران به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما امروز در مهرآباد به ۸ درجه بالای صفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha