کد خبر: تدابير-مقام-معظم-رهبري-فصل-الخطاب-عبور
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار  محمد رضا حسيني در اين يادداشت آورده است: از ابتداي همه گيري ویروس کرونا در کشور و تلاش بي وقفه کادر درمان در ارائه خدمات به بيماران کرونايي، مقام معظم رهبري؛ از اولين کساني بودند که با ارسال پيام تشکر و قدرداني، کادر درمان را مورد تفقد و لطف قرار دادند و در اين مدت نيز در پيام هايي خطاب به پزشکان و پرستاران و کليه اعضاي تيم درمان، روحيه نشاط و تاب آوري را در آنها تقويت کردند.

مقام معظم رهبري در فرازهايي از سخنراني عيد بزرگ قربان مجدداً حساسيت عملکرد کادر درمان در مواجهه با بحران کرونا را مورد تأکيد قرار دادند و مأموريت کادر درمان در مواجهه با اين بحران را بزرگ و سنگين توصيف کردند.

ايشان با قدرداني از جامعه پزشکان و پرستاران و کادر درمان به عنوان صف مقدم مبارزه با اين بيماري نوپديد بر لزوم همکاري مردم و نهادهاي مختلف با ستاد ملي مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت تأکيد کردند و اين ستاد را مرجع عمل خود اعلام کردند تا حجت را بر مردم و مسئولان تمام کنند.

در همين راستا فرمانده معظم کل قوا در فرمايشات گران قدر خود با اشاره به تلاش، ايثار، از خودگذشتي و همبستگي مردم در اين شرايط بحراني بار ديگر احساس مسئوليت نسبت به سلامت فردي و اجتماعي و همدلي مردم و مسئولان با نهادهاي بهداشتي را خاطرنشان کردند.

رهبرفرزانه انقلاب در سخنان خود بار ديگر لزوم جدي گرفتن تدابير پيشگيرانه ستاد ملي مقابله با کرونا را مورد تأکيد قرار دادند همچنان که پيش از اين نيز با بيان اينکه" هرنوع کمک به سلامت جامعه و عدم شيوع اين بيماري يک عمل حسنه و هر اقدام کمک کننده به شيوع اين بيماري يک عمل سيّئه است" حجت را در جدي گرفتن اصول مراقبتي و پيشگيرانه بر همه اقشار و آحاد جامعه تمام کردند.

در راستاي عمل به همين تدابير و توصيه هاي خردمندانه ايشان بود که رزمايش" کمک هاي مؤمنانه"و همدلي بي بديل بين مردم و مسئولان و کادر درمان سبب شد تا موج اول بيماري کرونا را پشت سر بگذاريم و در کنترل اين بيماري در رده کشورهاي موفق دنيا باشيم.

ايشان با توجه به در پيش رو بودن ماه محرم، نحوه اجراي برنامه هاي مناسبتي در اين ماه را تابع دستورالعمل ها و تدابير بهداشتي ستاد ملي مقابله با کرونا عنوان کردند تا به همه اختلاف سليقه ها در نحوه برگزاري مراسم و چالش ها و نگراني ها از انتقال اين ويروس در تجمعات و هيئت و دستجات عزاداري پايان دهند.

مقام معظم رهبري در خصوص مسئله تحريم ها نيز علاج قطعي تحريم ها را تکيه بر توان داخلي عنوان کردند تا حجت را بر همه بدخواهان نظام تمام کنند.

بي شک در مواجهه با موج دوم کرونا و دور جديد تحريم ها نيز با سرلوحه قرار دادن رهنمودهاي فرماندهي معظم کل قوا و تحت زعامت روشنگرانه ايشان اين تهديدها را به فرصتي براي تکيه بر ظرفيت ها و توان داخلي بدل خواهيم کرد.

همچنان که توصيه ها و تدابير حکيمانه مقام معظم رهبري همواره راهگشاي ما در پشت سر گذاشتن تحريم ها بوده است امروز نيز در مواجهه با بحران ديگري از نوع بيماري با فصل الخطاب قرار دادن تدابير دلسوزانه ايشان و گوش به فرمان ولايت بودن به فضل و ياري خداوند و در ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) از اين بحران نيز عبور خواهيم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha