کد خبر: تخصیص-۳۰۰-میلیارد-تومان-برای-توسعه-بزر
۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل ضمن اعلام تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه بزرگراه‌ها در سال ۹۹ گفت: در امسال پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تلاش پیمانکاران در پروژه‌های متعدد، افزون بر ۶۰ کیلومتر بزرگراه را در مسیرهای مختلف استان  تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی مشکل تملک اراضی، جابه جایی تأسیسات در مسیر اجرای پروژه ­ها و تامین قیر مورد نیاز را به عنوان مشکلات اساسی در توسعه بزرگراه‌های استان یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، قیر مورد نیاز برای اجرای آسفالت پروژه­ های بزرگراهی تامین تا دغدغه‌ای از بابت تأمین قیر پروژه ها نداشته باشیم.

معاون مهندسی و ساخت راه‌ و شهرسازی استان اردبیل در مورد تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر گفت: سال گذشته زیرسازی ۱۰ کیلومتر از این مسیر تکمیل و لایه اول آسفالت آن نیز انجام شد که با مساعد شدن شرایط جوی اجرای لایه دوم آسفالت‌ آن شروع خواهد شد، در ضمن عملیات اجرائی در هشت کیلومتر باقیمانده از این مسیر نیز در حال اجراست که امیدواریم با رفع معارضان موجود در قطعاتی از مسیر باقیمانده بتوانیم در امسال به صورت کامل ۸۵ کیلومتر محور اردبیل – مشگین‌شهر را به زیر ترافیک ببریم.

یوسف‌زاده افزود: تمام تلاش ما بر این است تا این پروژه امسال به سرانجام برسد که امیدواریم با رفع مشکلات موجود ، افزایش اعتبارات و تخصیص به موقع آن زمینه بهره‌برداری کامل از این پروژه فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: احداث این محور اساسی که در حقیقت بخشی از راه شمال استان اردبیل را نیز پوشش می دهد به افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، افزایش سرعت تردد و بهبود رفاه در سفر و همچنین توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری منجر خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر ، عملیات اجرایی ادامه طرح که شامل هفت کیلومتر کمربندی مشگین‌شهر و ۲۸ کیلومتر از محور مشکین شهر - اهر است، شروع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با تلاش مضاعفی که هم از سمت آذربایجان شرقی و هم از سمت استان اردبیل انجام خواهد شد ادامه مسیر اردبیل به مشکین شهر برای اتصال به اهر قابل واگذاری جهت شروع عملیات اجرایی خواهد بود.

 یوسف‌زاده به طرح راهسازی جلفا – اصلاندوز – پارس‌آباد – بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح محور پارس‌آباد به سربند به طول ۲۰ کیلومتر آغاز شده که لایه اول آسفالت بخش هایی از این مسیر به انجام رسیده و امسال مصمم هستیم تا ادامه عملیات زیرسازی و روسازی را در این مسیر به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در این محدوده سه دستگاه پل خاص و دو دستگاه زیرگذر در مرحله واگذاری و انتخاب پیمانکار است تا با تکمیل آن امکان بهره برداری کامل از مسیر مهیا گردد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ادامه این مسیر سربند به سمت مشگین‌شهر به طول ۱۳۸ کیلومتر است که عملیات احداث ۴۰ کیلومتر از این محور شروع شده و پیمانکار در مرحله عملیات اجرایی و زیرسازی است.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: از محل جهش تولید ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ابلاغ شده است که با تخصیص بخشی از آن عملیات اجرایی پروژه تسریع خواهد یافت.

عدم تامین مصالح مشکل پروژه گرمی به بیله‌سوار

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: چهارخطه گرمی به سمت بیله‌سوار به عنوان پروژه‌ای فعال در حال انجام است اما در این مسیر ما با مشکل تامین مصالح روبرو هستیم که این مسئله سرعت اجرای پروژه را با مشکل مواجه نموده است.

یوسف‌زاده گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر فعال است و عملیات زیرسازی نیز انجام می‌شود.

وی افزود: از ۵ کیلومتر بزرگراه در دست احداث ورودی گرمی از سمت اردبیل، سه کیلومتر آسفالت‌ریزی شده و دو کیلومتر باقی نیز با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت‌ریزی می‌شود تا به صورت کامل این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل به عملیات زیرسازی و روسازی سراهی رضی – امیرکندی اشاره کرد و گفت: با توجه به روند اجرایی مطلوبی که در این پروژه شاهد هستیم و با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره برداری از این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل به سه راهی رضی به شهر رضی باشیم تا با تکمیل این مسیر به طول ۱۶ کیلومتر ، شاهد تردد ایمن و مطمئن باشیم.

یوسف‌زاده اجرای پروژه گردشگری دور دریاچه گیلارلو را نیز یادآور شد و بیان کرد: عملیات خاکی پروژه تکمیل شده و شاهد اجرای عملیات روسازی در پروژه هستیم که در صورت تامین اعتبار آن ، شاهد تکمیل و بهره برداری از پروزه بطول ۲/۳ کیلومتر در سال جاری خواهیم بود .

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بانک مسکن در محور کلور – درام

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با واگذاری قطعه اول  احداث راه اصلی کلور – درام بطول ۱۷.۵ کیلومتر به پیمانکار جدید ، تکمیل این محور تسریع خواهد شد. طول کل پروژه ۵۵ کیلومتر می باشد که ۴۲ کیلومتر توسط استان اردبیل و مابقی مسیر نیز توسط استان زنجان در حال اجرا است .

وی از رایزنی‌ها انجام شده در خصوص این پروژه خبرداد و بیان کرد: پیگیری های زیادی توسط استاندار، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر کل راه و شهرسازی استان برای افزایش اعتبار مورد نیاز پروژه صورت گرفته است که در نهایت منجر به تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بانک مسکن برای این پروژه حیاتی در جنوب استان شد .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تعریض محور سرعین به سمت آلوارس به عنوان پروژه گردشگری گفت: این پروژه با عنوان ارتقای راه روستایی به راه اصلی به طول ۱۰ کیلومتر و با هدف سهولت دسترسی به منطقه گردشگری آلوارس در حال انجام است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه ، قطعاتی از آن تکمیل و شاهد بهره برداری از آن باشیم .

یوسف‌زاده از تکمیل محور کریق – آرموداق در سالجاری خبر داد و بیان کرد: ۸ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان اردبیل واقع شده است که ۵ کیلومتر از آن تکمیل شده و عملیات اجرایی ۳ کیلومتر باقیمانده از مسیر نیز با مساعد شدن شرایط جوی منطقه آغاز خواهد شد که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه تا پایان شهریورماه شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی محور نیر – سراب و همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مطالعه و انتخاب پیمانکار این پروژه را یادآور شد و گفت: ۱۴ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان اردبیل واقع شده است که مطالعات آن توسط شرکت مذکور انجام و در در مرحله انتخاب پیمانکار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha