کد خبر: تخت-های-بیمارستانی-در-شهرستان-بیله-سوا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان بیله سوار و در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی این شهرستان اظهار کرد: برای افزایش تخت بیمارستانی در این شهرستان فضای لازم وجود دارد و موافقت اصولی اولیه نیز با بر آورد اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان صادر شده است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان بیله سوار همکاری خوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی دارند، افزود: در سایه قرارگاه شهید سلیمانی و همکاری خوب بسیج و سپاه و شبکه بهداشت تاکنون جمعیت این شهرستان دو بار غربالگری شده اند و با رعایت دستورالعمل ها، وضعیت قرمز آن به وضعیت نارنجی تبدیل شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در طرح غربالگری ۸هزار نفر افراد پر خطر و دارای بیماری های زمینه ای در شهرستان بیله سوار گزارش شده است و کمک های مومنانه نیز با توزیع ۱۰هزار بسته معیشتی  مثل دوران دفاع مقدس قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵هزار نفر قرنطینه در منزل ۲۹۱ نفر در شهرستان بیله سوار مستقر هستند، افزود:خوشبختانه بسیجیان مستقر در پایگاه های مقاومت با شناسایی به موقع این افراد نیازهای اساسی آنها را پیگیری می کنند و جویای حال وضعیت افراد  بستری در خانه ها هستند.

این مسوول با اشاره به اینکه هر روز شاهد کاهش بیماران سرپایی در شهرستان بیله سوار هستیم، گفت: این روند نزولی مراجعه کنندگان به بیمارستان و بخش کرونایی حاصل همکاری مردم منطقه بوده است.

وی با عنوان اینکه ۳۶پایگاه در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: روزانه ۱۰۰نفر از اعضای پایگاه ها، بیماران شتاسایی شده را رصد کرده و چنانچه نیاز اساسی و درمانی وجود داشته باشد در اسرع وقت رسیدگی می کنند.

بهنام جو ادامه داد: از اول طرح محدودیت صنفی، مردم و کسبه و بازاریان همکاری خوبی داشته و خودشان مغازه ها را بسته اند که این اقدام در نوع خود قابل تحسین است و امیدواریم به زودی شاهد رونق اقتصادی در شهرستان و کل استان باشیم.

وی ضمن تقدیر از اعضای قرارگاه شهید سلیمانی گفت: هر روز جلسه ستاد مدیریت کنترل کرونا بصورت ویدیو کنفرانس یا برای پیگیری مصوبات در مرکز استان برگزار می شود و جلسه قرارگاه شهید سلیمانی نیز هفته ای یک بار در محل سپاه حضرت عباس  (ع) و در شهرستان ها نیز با محوریت فرمانداری ها انجام می شود.

استاندار اردبیل ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام راحل  تاسیس شد تا از کیان این نظام دفاع کند و همواره در همه شرایط اعم از جنگ، زلزله و سیل و غیره در کنار مردم هستند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین در بازدید از پایگاه شهید عباسقلی نژاد گفت: کمک های مومنانه بسیج خواهران و خیران شهرستان، دلگرمی بزرگی برای مبتلایان به کرونا و مردم است و  شناسایی محل سکونت افراد قرنطینه شده بر روی نقشه یک اقدام پسندیده و نشان دهنده دلسوزی پایگاه های سلامت شهرستان است.

در جلسه قرارگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده ناحیه مقاومت، رییس شبکه بهداشت شهرستان بیله سوار و معاون فرماندار این شهرستان گزارش عملکرد خود را در پیشگیری از شیوع کرونا تشریح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha