کد خبر: تحریم‌-مانع-رسیدن-واکسن-کرونا-به-ایرا
۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،مسعود خاتمی ، دستور رئیس جمهور برای خرید واکسن کرونا را کار ارزشمندی دانست و گفت: ابتدا باید در نظر داشت که دستیابی به واکسن حداقل چند ماه زمان نیاز دارد و بسیاری از کشورها و گروه‌هایی در ایران نیز در حال کار کردن روی آن هستند. باید دید که این تحقیقات چه زمانی به نتیجه خواهد رسید. با این حال مجموعه‌های وابسته به وزارت بهداشت برای ساخت و تولید هرچه سریع‌تر این واکسن تلاش می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه محدودیت‌های تحریم‌ مانع رسیدن  واکسن کرونا به ایران نخواهد شد، تاکید کرد: اگر کشوری مانند روسیه به تولید انبوه واکسن کرونا اقدام کند برای تهیه و واردات آن  با مشکل تحریم‌ها مواجه نخواهیم بود. هرچند تحریم دارویی خلاف پروتکل‌های بین المللی بوده و شرکت‌های خارجی نیز هنگام تولید واکسن به دنبال فروش و کسب سود هستند.

افراد در معرض ابتلا به کرونا باید در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، در پاسخ به این سوال که نحوه توزیع واکسن کرونا در صورت تهیه آن  باید با چه اولویتی انجام شود، افزود: در صورتی که موفق به تولید و یا واردات واکسن کرونا شویم باید در نحوه توزیع آن سنجیده عمل کنیم چرا که افراد در معرض ابتلا مانند کادر درمانی و بیمارستانی و گروه‌های پر خطر در اولویت تزریق هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha