کد خبر: تب-39-درجه-از-علائم-آنفولانزا-است-ضرورت-ق
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
تب 39 درجه از علائم آنفولانزا است/ضرورت قرنطینه بیماران آنفولانزایی و کرونایی

دکتر فاطمه فتوحی ویروس شناس و رئیس بخش آنفولانزای انستیتو پاستور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تشخیص علائم کووید 19 و آنفولانزا اظهار داشت: در هر حالت کلی برای هر بیماری تنفسی باید پزشک مراجعه کرد چراکه بدون بررسی نمی توان بیماری را تشخیص داد.

وی افزود: در گذشته پزشک اگر ضروری بود برای تشخیص دقیق بیماری، تست تشخیص آزمایشگاهی را برای بیمار می نوشت اما در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کووید 19 همه بیماری های تنفسی را کرونا در نظر می گیرند.

رئیس بخش آنفولانزای انستیتو پاستور گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته برای بیمار مبتلا به آنفولانزا، پزشک فقط یک تا دو روز استراحت تجویز می کرد و همین موضوع می توانست دلیلی بر افزایش تعداد بیماران مبتلا به آنفولانزا شود اما در حال حاضر هر بیمار مبتلا به کووید 19 لازم است که دو هفته در قرنطینه بماند.

دکتر فتوحی بیان کرد: در حال حاضر برای تشخیص بیماری کووید 19 و آنفولانزا دو نمونه گرفته می شود تا هر دو بیماری با آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه علائم بالینی کرونا و آنفولانزا بسیار مشترک است، تصریح کرد: در آنفولانزا تب شدید 39 درجه بیشتر مشاهده می شود؛ این تب احتمال یک تا 2 شب است اما در کرونا احتمالا تب درجه کمتری اما زمان طولانی تری داشته باشد.

این ویروس شناس تاکید کرد: تب، بدن درد، خستگی و کوفتگی در هر دو بیماری وجود دارد اما معمولا سرفه از علائمی است که در کرونا بیشتر از آنفولانزا مشاهده می شود.

دکتر فتوحی افزود: در کرونا و آنفولانزا بیماران همه علائم را ندارند اما در هر صورت باید به واسطه شیوع کرونا هر بیماری تنفسی فارغ از تست دادن یا نه حتما باید خود را قرنطینه کند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha