کد خبر: تبلیغات-عامل-اصلی-افزایش-اعتیاد-در-جوا
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
تبلیغات عامل اصلی افزایش اعتیاد در جوانان است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، حسین بهلولی روانشناس بالینی و درمانگر در خصوص علت افزایش اعتیاد جوانان و نوجوانان طی سالهای گذشته اظهار داشت: اعتیاد جوانان چند دلیل دارد که یکی از آنها تبلیغات بسیار در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه در زمینه اعتیاد شاهد افزایش تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستیم، افزود: تبلیغ در مورد انواع مواد مخدر جدید به خصوص گل در شبکه های اجتماعی باعث شد که جوانان زیادی درگیر اعتیاد شوند.

این متخصص در زمینه ی اعتیاد و سومصرف مواد و مخدرهای سنتی و صنعتی درمان فردی با تاکید بر اینکه تبلیغات می تواند جنبه های منفی زیادی هم در زمینه گسترش مواد مخدر داشته باشد، گفت: دومین دلیل گسترش اعتیاد در بین جوانان محیط‌های آلوده ای مانند پارتی ها، جشن ها و مهمانی ها است، در این مکان ها جوانان می توانند به راحتی مواد مصرف کنند.

بهلولی ادامه داد: معمولا بیشتر جوانان زمانی آسیب می بینند که برای اولین بار در پارتی و یا جشن های مختلف شرکت کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه سومین عامل افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان بزرگ جلوه دادن خود در مقابل دیگران است، تصریح کرد: زمانی که جوانان به سن 15 سالگی می رسند این باور غلط در آنها شکل می گیرد که ما دیگر بزرگ شده ایم و هر کاری می توانیم انجام دهیم، اولین گام بیشتر جوانان استفاده از سیگار است و همین اقدام باعث می شود که به مرور زمان در دام اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر گرفتار شوند.

این متخصص در زمینه ی اعتیاد و سومصرف مواد و مخدرهای سنتی و صنعتی درمان فردی با تاکید بر این موضوع که تربیت خانواده ها هم در خصوص چگونگی رفتار جوانان بسیار مهم است، گفت: خانواده هم می تواند در درمان اعتیاد به جوان خود کمک کند و هم می تواند باعث شود فرزندش بیشتر به سمت اعتیاد سوق پیدا کند.

این روانشناس بالینی ادامه داد: خانواده زمانی می تواند نقش مهمی داشته باشد که به فرد آلوده اعتیاد از راه درست و بدون داشتن رفتارهای پرخاشگرانه کمک کند. اگر خانواده به افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده است رفتاری خشونت آمیز داشته باشند شرایط را بدتر می کنند.

بهلولی تاکید کرد: اگر سبک زندگی خانواده استبدادگرانه باشد، فرزند از ترس رفتارهای خشن خانواده جرات نمی کند که به آنها حرفی بزند و همین موضوع باعث بدتر شدن شرایط می شود. خانواده ها باید با همدلی، فرزندان خود را از دام اعتیاد رها کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha