کد خبر: تا-پایان-این-دولت-20-هزار-مگاوات-به-ظرفیت
۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
تا پایان این دولت 20 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در ادامه افتتاح‌های طرح‌های ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ضمن دستور آغاز بهره برداری از 3 طرح ملی در حوزه وزارت نیرو در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل تاکید کرد: افتتاح این طرحها آن هم در دورانی که شدیدترین و سخت ترین تحریم ها علیه ایران اسلامی اعمال شده، نشان دهنده ایستادگی و تلاش مضاعف کارگران، مهندسان و مسوولان و مردم است.

رئیس جمهور گفت: اکنون به طور قطع می توانیم به دنیا و تاریخ اعلام کنیم که همه توطئه ها و طراحی های کاخ سفید به عنوان یک خطای بزرگ استراتژیک، جهت تسلیم این ملت و دولت، صددرصدشکست خورده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت ایران هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد و البته طرحهای دشمنان باعث تحمیل سختی هایی شد اما نتوانست ما را از مسیر توسعه کشور باز بدارد.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از تلاش های وزارت نیرو، اظهارداشت: اکنون همه روستاهای دارای بیش از  10 و 20 خانوار از نعمت برق برخوردارند و البته ساکنان روستاهای ایران اسلامی باید  برخوردار از همان نعمت ها و فرصت های اساسی باشند که شهرها از آنها برخوردارند.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه آبادانی روستا یعنی خدمت به مردمی بسیار خوب، حرکت در مسیر تولید و حرکت معکوس در زمینه مهاجرت، گفت: باید بیش از پیش در عرصه آبادانی روستاها تلاش کرد.

رئیس جمهور افزود: اینکه می توانیم اعلام کنیم هر 50 روز قادریم یک سد مخزنی را افتتاح کنیم، آماری هیجان انگیز و موجب آبرو برای کشور است. اکنون هر هفته 30 روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل می شوند و در زمینه زیرساخت ها و نیازمندی های حیاتی و سلامت مردم، اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است.

دکتر روحانی گفت: اینکه از 188 سد کشور، 44 سد در این دولت افتتاح شده و سدهای دیگر هم در مسیر افتتاح است، به معنای آماده کردن زیرساخت های لازم برای توسعه کشور جهت سال های متمادی است و همه باید امسال تلاش کنیم تا شعار سال که همان جهش تولید است، در عمل محقق شود.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از مصوبه هفته گذشته دولت برای رایگان شدن برق 30 میلیون نفر از جمعیت ایران گفت: این مصوبه که طی دو ماه آتی اجرا می شود، هدیه دولت به مردم کشورمان و بویژه ساکنان روستاها است که عمدتا جزو خانوارهای کم مصرف برق هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آغاز طرح 10 ساله وزارت نیرو برای جمع آوری آب های شیرین مصرف شده و تصفیه خانه ها برای مصارف مورد نیاز در دیگر بخش ها در تهران، گفت: همانطور که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند خیلی مهم است که این دولت فقط به فکر گذراندن شرایط برای یکسال آینده نیست بلکه به عنوان یک وظیفه، به دنبال تکمیل زیرساخت های کشور برای طی مسیر توسعه است.

دکتر روحانی تاکید کرد: دولت ها خادمان مردم هستند و دولت بعدی هم همینطور خواهد بود و مسیر خدمت به هم متصل است.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به شکست های پی در پی و کم نظیر آمریکا در شورای امنیت، گفت: این شکست ها به خاطر بیش از 2 سال و نیم ایستادگی ملت ایران در برابر شدیدترین تحریم ها  است و اگر این ایستادگی نبود، آمریکا نه تنها این قطعنامه پیشنهادی بلکه بدتر از آن را هم علیه ما تصویب می کرد و به همه آرزوهایش علیه این نظام و ملت دست می یافت.

رئیس جمهور تصریح کرد: اما با این ایستادگی از یک سو شاهد شکست سیاسی آمریکا در سازمان ملل و از سوی دیگر شاهد تداوم روند آبادانی کشور هستیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه هر سال در دولت تدبیر و امید 2 هزار و 500 مگاوات به میزان تولید برق کشور اضافه شده است، افزود: علیرغم همه فشارهای دشمنان، امروز اعلام می‌کنیم که تا پایان این دولت ان‌شاء الله 20 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد و این افتخار برای ما است.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: مردم ما علیرغم فشارهای ناشی از تحریمهای ضد ایرانی آمریکا، در برابر ویروس خطرناک کرونا  هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خوبی مقاومت کردند و باعث شدند که بهتر بتوانیم در مقایسه با دیگر کشورها از موج نخست بیماری کرونا عبور کنیم و در موج دوم هم به نظر من قدم‌های پایانی‌اش را طی می‌کنیم.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد با احتیاط مردم، ان‌شاء الله شاهد موج سوم بیماری در کشور نباشیم تا به این ترتیب گام های بلندتری در بخش های سلامت و معیشت مردم و تحول و آبادانی کشورمان برداشته شود.

در مراسم امروز واحد شماره 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه، سد مخزنی کلقانچای در شهرستان بستان آباد استان آذربایجان شرقی و 2 نیروگاه خورشیدی و پست 230 کیلوولت آرتا در اردبیل،با دستور دکتر روحانی به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در تأمین نیاز برق شبکه پایین‌دست از جمله مناطق اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و سرپل ذهاب نقش ایفا می‌کند.

سد مخزنی کلقانچای که با دستور رئیس جمهور در بستان‌آباد افتتاح شد، یک سد خاکی با هسته رُسی و با مخزن 22 میلیون متر مربع دارای حوزه آبریز 202 کیلومتر مربعی است که با هدف تأمین آب شرب و بخش های صنعت و کشاورزی منطقه احداث گردیده است.

2 نیروگاه خورشیدی و پست 230 کیلوولت آرتا اردبیل نیز با هدف تقویت شبکه برق توزیع و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تولید انرژی‌های پاک و تقویت شبکه انتقال مرکز استان ساخته شده است.

برق‌رسانی به 10 هزار خانوار مناطق عشایری از طریق این نیروگاه‌های متحرک خورشیدی انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha