تاکید نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر بر تسریع امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شهر بیروت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این ارتباط‌ تلفنی، گزارش وضعیت و عملکرد جمعیت هلال‌احمر و اقدامات انجام‌شده را دریافت و توصیه‌های لازم را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این تماس تلفنی همچنین بر تسریع روند امدادرسانی به حادثه دیدگان لبنانی تاکید کرد‌.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امیدواریم بتوان با حضور میدانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اندکی از درد و آلام مردم رنج دیده این کشور کاست، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار محرومین و نیازمندان جامعه بوده است و این مهم را وظیفه خود می‌داند‌. حجت الاسلام والمسلمین معزی، خدمت رسانی به مردم حادثه‌ دیده‌ را در این شرایط بسیار مهم و دارای ارزش‌معنوی دانست و خواستار بسیج تمامی امکانات و توانمندی‌های هلال احمر در این جهت شد.

ایشان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته جمعیت هلال احمر به ارتباط قوی میان دو ملت ایران و لبنان نیز اشاره و افزود: ملت ایران همواره در کنار مردم لبنان بوده است و این همراهی را می‌توان در مقابله با دشمن مشترک یعنی رژیم اشغالگر قدس مشاهده کرد‌.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر این فعالیت خیرخواهانه رادیپلماسی بشردوستانه توصیف کرد و افزود:خدمت نوع دوستانه به آسیب‌دیدگان در حوادث، بلایا و قربانیان جنگ از اهداف و وظایف نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ است که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز در این‌ حادثه تلخ به این وظیفه اخلاقی و انسانی خود عمل کرده است‌، همان‌طور که سایر ملت‌ها در بحران‌ها و وقایع تلخ  یاری‌گر ملت ما بوده‌اند‌.

او در پایان گفت‌وگوی تلفنی خود با معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد که ملت لبنان از این حادثه تلخ‌ نیز به مانند‌ حوادث سخت گذشته، سربلند عبور خواهند کرد.

دکتر فرید مرادیان، معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر نیز در این گفت وگوی تلفنی به ارائه گزارشی از ارائه خدمات جمعیت هلال احمر و همچنین فعالیت‌ بیمارستان صحرایی ایران در بیروت پرداخت‌. بنا به گفته‌های این مقام مسئول این فعالیت‌ها تحت‌نظر و هماهنگ با نهادهای مربوط در کشور و همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ بوده است‌. مرادیان همچنین تاکید کرد که شرایط به طور مکرر ارزیابی و در صورت نیاز، جمعیت هلال احمر آمادگی لازم جهت ارتقا خدمات را دارا است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha