کد خبر: تاکید-بر-ضرورت-ارتقاء-بهره‌وری-و-تولی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر کریم همتی در سفر به استان مازندران، از شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا بازدید و همچنین فاز مطالعاتی و تولید نیمه صنعتی عصاره‌های میکرو انکپسوله گیاهان دارویی را در این شرکت افتتاح کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشستی که در شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا برگزار شد، گفت: هلال‌احمر یکی از گسترده‌ترین نهادها و وزارتخانه‌های کشور بوده و در تمام حوزه‌ها از بهداشت و درمان تا تولید، پخش و بازرگانی و در نهایت امداد و نجات فعال است. مردم با حوزه امدادی جمعیت آشنایی بیشتری دارند اما در واقع گستردگی کار در سایر حوزه‌های هلال بیشتر است.

سازمان تدارکات پزشکی، بازوی هلال در تولید محصولات دارویی و درمانی

همتی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال‌احمر در حوزه درمان در سال‌های قبل از انقلاب، افزود: امروز به جز حوزه توانبخشی و مراکز درمانی محدود در داخل کشور و ۱۵ مرکز درمانی در کشورهای خارجی، حوزه درمان از هلال‌احمر منفک شده است اما حوزه خدمات سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر با گستردگی و تنوع کار بالا و شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان، بازوهای هلال‌احمر چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه تولید و پخش محصولات دارویی و ... هستند.

تاکید بر ضرورت ارتقاء بهره‌وری و تولید محصولات دارویی و درمانی هلال

وی با تاکید بر این‌که از ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال مثل سها جیسا به خوبی استفاده نشده در حالی که کارکنان این شرکت و سازمان تدارکات پزشکی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت کارکنان هلال‌احمر را تشکیل می‌دهند، افزود: با مدیریت واحد سازمان تدارکات پزشکی بر شرکت‌های زیرمجموعه و ایجاد هماهنگی بیشتر میان این شرکت‌ها می توان بهره‌وری را به نحو احسن ارتقا داد.

معرفی برند محصولات هلال‌احمر در جامعه، منجر به توسعه خدمات انسان‌دوستانه می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با بیان اینکه هیچ حوزه‌ای در هلال‌احمر بر سایر بخش‌ها و حوزه‌ها ارجحیت ندارد، مگر سازمان امدادونجات در مواقع حوادث و بحران‌ها، اظهار کرد: باید بر تمام حوزه‌ها نظارت کافی وجود داشته و سرکشی لازم انجام شود. انتظار ما این است که از ظرفیت شرکت‌های هلال‌احمر، استفاده بهینه شود. تراز مالی مثبت محصولات این جمعیت باید با استفاده از بازار عظیم هلال‌احمر، ارتقاء بیشتری پیدا کند تا این محصولات در جامعه دیده شود و در دسترس مردم باشد. این اقدام، دست هلال‌احمر را در توسعه خدمات بشردوستانه و کمک‌های انسان‌دوستانه بازتر می‌کند.

حمایت همه‌جانبه هلال‌احمر از توسعه محصولات دارویی و درمانی سهاجیسا

همتی ادامه داد: با بسته‌بندی مناسب محصولات هلال، به بازار عرضه کمک بیشتری کنیم در عین حال جمعیت هلال‌احمر این آمادگی را دارد که با استفاده از اعتبارات سازمان تدارکات، منابع داخلی و .... از توسعه شرکت سها جیسا و توسعه برند محصولات هلال‌احمر در جامعه که جنبه دارویی، درمانی دارد، حمایت کند. همچنین مجموعه روابط‌عمومی جمعیت نیز برای معرفی خدمات سازمان تدارکات و محصولات شرکت‌های این سازمان، اقدمات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به تولیدات محصولات اولیه دارویی شرکت سها جیسا در کنار مکمل‌های درمانی نیز اشاره کرد و گفت: اهمیت طب سنتی در کنار طب نوین در درمان برخی بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست. بنابراین سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر باید در موضوعاتی چون سهم شرکت سها از واردات، فعالیت بخش تحقیق و توسعه، توسعه محصولات جدید شرکت، ورود به بازار مصرف، استفاده از ظرفیت شرکت سها پخش برای عرضه محصولات و ... سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد، ما هم از توسعه این فعالیت‌ها حمایت لازم را خواهیم داشت.

حرکت هلال در ریل و مسیر انسان‌دوستی

همتی تاکید کرد: ما به معرفی نام هلال‌احمر در جامعه بیشتر از یک تراز مالی مثبت نیاز داریم. ریل حرکت اگر درست و صحیح باشد، دیگران هم در این مسیر به هلال‌احمر کمک می کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین به ظرفیت جمعیت در صادرات محصولات شرکت سها جیسا به مراکز درمانی هلال در دیگر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که با استفاده از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی و ... سهم مناسب سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر در بازار مصرف، پیدا شود.

لازم به ذکر است در پایان نشست رئیس جمعیت هلال‌احمر در شرکت سهاجیسا، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا و شرکت دایان طب اکسیر و همچنین میان شرکت سهاجیسا و داروسازی سها به منظور هم‌افزایی و توسعه فعالیت‌های شرکت سهاجیسا به امضا رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha