کد خبر: تاجر-اهل-کره-شمالی-به-جرم-پول-شویی-در-دا
۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲
تاجر اهل کره شمالی به جرم پول شویی در دادگاه آمریکا حاضر شد!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، یک تاجر کره شمالی که توسط ایالات متحده متهم به پولشویی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل با هدف مهار برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش شد، روز دوشنبه پس از استرداد از مالزی در دادگاه آمریکا ظاهر شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده گفت مون چول میونگ که به گفته وی وابسته به سازمان اطلاعات اولیه کره شمالی و اداره کل شناسایی است، اولین فرد اهل کره شمالی است که به ایالات متحده تحویل داده شده است. این گزارش گفت که مون در دادگاه فدرال واشنگتن حاضر شد، جایی که وی در ماه مه 2019 به شش اتهام پولشویی از جمله توطئه برای ارتکاب پولشویی متهم شد. مون در سال 2019 پس از آنكه آمريكا وی را به پولشويی از طريق شركت‌های مختلف و صدور اسناد جعلی برای حمايت از محموله های غيرقانونی به كره شمالی متهم كرد، در مالزي دستگير شد. وی این ادعاها را تکذیب کرد و گفت که این اتهامات انگیزه‌های سیاسی دارند. وکیل وی مدافع عمومی میشل پیترسون، از اظهار نظر در مورد کیفرخواست، خودداری کرد.

کره شمالی پس از این حادثه روابط خود را با مالزی قطع خواهد کرد!

کره شمالی روز جمعه گفت روابط دیپلماتیک خود را با مالزی پس از استرداد این کشور قطع خواهد کرد. دستگیری تاجر کره شمالی توسط آمریکا کره شمالی هشدار داد که واشنگتن، عامل پشت صحنه و مقصر اصلی این حادثه برای پرداخت بهای مناسب باید آماده باشد. وزیر امور خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن هفته گذشته گفت که دولت بایدن طی چند هفته آینده بررسی سیاست ایالات متحده در قبال کره شمالی را به پایان می‌رساند.

این تاجر تنها فردی نیست که توسط آمریکا متهم شده است...

در اوراق دادگاه مشخص شد كه مقامات آمریكایی دیگر افراد را در این پرونده متهم كرده‌اند، از جمله شركت‌های همدست چینی و اشخاصی كه نام آن‌ها اصلاح شده است. در کیفرخواست آمده است که مون از سنگاپور به مالزی نقل مکان کرده است، جایی که او در کارخانه‌ای به نام تجارت سینسار استخدام شده بود، کالاهای لوکس تحریم شده مانند مشروبات الکلی و تنباکو را خریداری می‌کرد. این معاملات ادعای پولشویی وی را بیش از 1.5 میلیون دلار ارزیابی کرد. جان دمرس، معاون دادستان کل امنیت ملی، گفت که اقدامات مون برای جلوگیری از تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل است. وی در بیانیه ای گفت: ما همچنان از قوانین طولانی خود برای محافظت از مردم آمریکا در برابر فرار از تحریم‌ها و سایر تهدیدهای امنیت ملی استفاده خواهیم كرد. آلن کوهلر، دستیار مدیر بخش ضد جاسوسی FBI گفت که محاکمه متهمان در خارج از کشور یکی از بزرگترین چالش‌های آن به ویژه در مورد کره شمالی است. وی گفت: امیدواریم که او اولین نفر باشد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha