کد خبر: تاثیر-ویتامین‌ها-در-جلوگیری-از-ابتلا
۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
تاثیر ویتامین‌ها در جلوگیری از ابتلا به کووید 19!

نوذر بناوی متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به درخواست بسیاری از خانواده‌ها از پزشکان و پرستاران برای تزریق واکسن آنفولانزا، گفت: تزریق این واکسن تاثیری روی کاهش انتقال کرونا ویروس ندارد و تاکنون هیچ اطلاع کاملی از نحوه جلوگیری این ویروس نداریم.

وی افزود: واکسن آنفولانزا تنها برای جلوگیری از ویروس آنفولانزا آن هم برای عهده‌ای از بیماران می‌تواند تزریق شود. این واکسن حتی روی سرماخوردگی‌های عادی هم تاثیر ندارد.

این پزشک متخصص کودکان ادامه داد: واکسن آنفولانزا تنها می‌تواند برای   سوش‌های غالب شناخته شده ویروس آنفلوانزای انسانی که در همان سال تهیه و تولید می‌شود، موثر باشد. اگر فردی مبتلا شود به سوشی که واکسن آن تهیه شده می‌تواند از بیماری مصون بماند.

بناوی بیان داشت: معمولا کمتر بیماری به سوش‌های سال قبل مبتلا می‌شود. از لحاظ علمی هنوز بررسی دقیقی صورت نگرفته تا نسبت به تاثیر واکسن آنفولانزا روی کرونا اطمینانی حاصل شود.

وی اظهار کرد: اگر واکسن آنفولانزا روی درمان کووید 19 موثر بود، در تمام دنیا از این واکسن برای مهار بیماری استفاده می‌کردند به همین دلیل ما هیچ منبع علمی نداریم که تایید کننده این مسئله باشد که واکسن آنفولانزا می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید 19 تاثیرگذار باشد.

مصرف انواع ویتامین‌ها

این پزشک متخصص کودکان با اشاره به مصرف برخی از داروها مانند ویتامین دی برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید 19، افزود: خانواده‌هایی که این داروها را برای جلوگیری از این ویروس به کودکان می‌دهند می‌تواند ضررهایی برای کودکان به دنبال داشته باشد.

بناوی با بیان اینکه داروهای تقویتی انواع ویتامین‌ها می‌تواند روی کمبود این ویتامین‌ها تاثیر سو بگذارد، تاکید کرد: همچنین می‌تواند در افزایش آن تاثیر سو در کودکان داشته باشد.

وی بیان کرد: کودکانی که کمبود ویتامین دارند اگر دچار ضعف ویتامین باشند مصرف این داروها می‌تواند روی بدن کودک و مقاوم کردن آن تاثیرگذار باشد اما در غیر این صورت خوردن هیچ نوع دارویی نمی‌تواند برای جلوگیری از کووید 19 موثر باشد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha