کد خبر: تاثیر-آمفتامین‌ها-بر-بدن
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
تاثیر آمفتامین‌ها بر بدن

حسین بهلولی روانشناس بالینی و درمانگر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت افزایش مصرف شیشه و درمان آن، اظهار داشت: هنوز به طور کامل نمی‌توانیم در مورد درمان قطعی یا غیر قطعی شیشه‌ها نظر دهیم اما برخی مشاهدات نشان داده که تعدادی از معتادان توانسته‌اند اعتیاد خود به آمفتامین‌ها را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه آمفتامین‌ها به دلیل روانگردان بودن تاثیر مستقیم روی مغز دارند و باعث آسیب رسانی به مغز می‌شوند، گفت: به همین دلیل بیمارانی که این نوع مواد مخدر را مصرف می کنند حتما باید تحت درمان دارویی و کلینیکال قرار گیرند.

این متخصص در زمینه ی اعتیاد و سومصرف مواد و مخدرهای سنتی و صنعتی درمان فردی ادامه داد: افراد باید با مراجعه به روانپزشک یا روانشناس نسبت به کاهش اضطرابی که در طی درمان دارند، اقدام کنند.

بهلولی تاکید کرد: همچنین پزشکان در مدت زمان ترک باید یک دوره درمان اختصاصی ترک اعتیاد به روش ماتریکس روی بیماران کار کنند و جلوی وسواس آنها را بگیرند.

وی با بیان اینکه آمفتامین‌ها ولع مصرف دارند و باعث می‌شود افراد به سمت مصرف دوباره آن وسوسه شوند، افزود: وسوسه ای که در آمفتامین‌ها وجود دارد بسیار بیشتر از مواد مخدرهای دیگر است.

این روانشناس بالینی و درمانگر بیان کرد: بیمارانی که آمفتامین‌ مصرف کرده اند اگر دوره های درمانی آنها به صورت منظم برگزار شود حتما می‌توانیم نسبت به درمان کامل آنها خوشبین بود.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha