کد خبر: بی‌توجهی-به-پروتکل-های-بهداشتی،-کرونا
۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی، کرونا را به موج‌های بعدی می‌کشاند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی مبارکه در رابطه با ضرورت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع مجدد کرونا، گفت: با توجه به ناشناخته بودن و غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار ویروس کرونا، رعایت کامل مسائل بهداشتی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری توصیه می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، ضمن قدردانی از تلاش های ایثارگرانه پرستاران، پزشکان و کادر درمانی در مبارزه با کرونا، افزود: با برداشتن محدودیت‌های اجتماعی در کلانشهرها مردم احساس کردند خطر بیماری کرونا بر طرف و شرایط عادی شده است. همین موضوع سبب شد بخش زیادی از مردم هنگام حضور در معابر و اماکن شلوغ مسائل بهداشتی را رعایت نکنند.  مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا را توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است  وی مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا را توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی دانست و اظهار کرد: یقیناً به دلیل مسائل اقتصادی امکان اعمال محدویت به شکل سابق وجود ندارد اما عادی سازی اوضاع و بی‌توجهی به رعایت بهداشت، کرونا را به موج‌های بعدی می‌کشاند، به همین دلیل باید اهتمام ویژه‌ای در کنترل و مدیریت کرونا داشته باشیم. از طرفی با توجه به فرامرزی بودن این بیماری، تمامی سازمان‌های جهانی اعم از سازمان جهانی بهداشت و جمعیت هلال احمر باید به این موضوع به صورت جدی ورود کنند. ضرورت ورود کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به موضوع کرونا

شیخی مبارکه با اشاره به ضرورت ورود کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به موضوع کرونا، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کمیسیون بهداشت مجلس پس از آغار فعالیت کمیسیون‌های تخصصی درخواست گزارش دقیق از وزارت بهداشت از اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته برای کنترل شیوع کرونا در کشور است. البته علی رغم وجود محدودیت‌های مالی و ملاحظات اقتصلادی، انتظار عملکرد بهتری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha