کد خبر: بیماران-hiv-بدون-علامت-به-کرونا-مبتلا-می‌
۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
بیماران HIV بدون علامت به کرونا مبتلا می‌شوند/ شدت بیماری کووید 19 در کشور!

دکتر مينو مُحرَز متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به ابتلای بیماران ایدزی به کووید 19 اظهار داشت: تعداد کمی از بیماران ایدزی نیز به صورت خفیف و یا حتی بدون علامت به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده بیماران HIV معمولا به کووید 19 مبتلا نمی‌شوند، گفت: تعدادی از بیماران HIV نیز بدون داشتن علامتی به کرونا مبتلا شده بودند. از 200 بیماری که تحت نظر بنده هستند تنها 2 نفر، آن هم بدون علامت به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به ایدز بیشتر از مردم عادی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: این بیماران علاوه بر رعایت پروتکل‌ها از 3 داروی ضد ویروسی نیز استفاده می‌کنند که همین موضوع می‌تواند در مبتلا نشدن آنها به کووید 19 تاثیر داشته باشد.

استاد بيماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: همچنین استفاده از این داروهای ضد ویروسی تاحدودی می‌تواند بیماری را برای این افراد خفیف کند.

محرز با اشاره به شدت بیماری کووید 19 در کشور تاکید کرد: از مردم کشورم درخواست دارم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از پیشرفت بیماری در کشور شوند.

وی یادآور شد: مردم برای کاهش شیوع بیماری باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما از ماسک برای قطع زنجیره انتقال استفاده کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha