کد خبر: بیش-از-3000-نفر-از-خدمات-مستمر-و-غیر-مستمر-به
۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
بیش از 3000 نفر از خدمات بهزیستی شهرستان سیاهکل برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری سلامت، مهناز مسرور که از اسفند 98 ریاست اداره بهزیستی شهرستان سیاهکل را برعهده دارد فارغ التحصیل رشته پرستاری می باشد که حدود 25 سال سابقه خدمت دارد که از این میان 23 سال را در بهزیستی شهرستان لاهیجان خدمت کرده است و مسئول حوزه اشتغال و توانبخشی بهزیستی لاهیجان بوده و 5 سال آخر این مدت گفته شده را به عنوان معاون بهزیستی لاهیجان خدمت کرده است وی از اسفند 98 ریاست اداره بهزیستی شهرستان سیاهکل را بر عهده گرفته است که تاکنون با نهایت تلاش و پشتکار در جهت رسیدگی به موضوعات مربوط به حوزه فعالیت خود می باشد. در این زمینه مصاحبه ای را خبرنگار ما با خانم مسرور انجام داده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

*خانم مسرور مهمترین فعالیت شما در شهرستان سیاهکل چیست؟

مهم ترین فعالیت ساخت مسکن که یکی از مشکلات عمده مددجویان می‌باشد که امیدوارم قدم های موثری پیش رو داشته باشیم از دیگر خدمات مهم اداره بهزیستی شهرستان سیاهکل ، رسیدگی به امور توانبخشی ، زنان سرپرست خانوار و کمک به افراد معتاد بهبود یافته و اشتغال برای مددجویان فاقد شغل می باشد.

* در حال حاضر در شهرستان سیاهکل چه تعداد مهد کودک تحت پوشش بهزیستی است؟

مهد کودک تحت پوشش بهزیستی شهرستان سیاهکل از قبیل 6 مهد کودک شهری و 3 مهد کودک روستایی تحت پوشش بهزیستی هستند.

* چه تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش شماست؟

در حال حاضر 20 کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی شهرستان سیاهکل می باشند که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

*در مورد اشتغالزایی خانواده های بی سرپرست و تحت پوشش چه اقداماتی تا اکنون انجام داده اید؟

در سال 98 بیش از 30 نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان سیاهکل با دریافت تسهیلات خود اشتغالی در زمینه ی کشاورزی ، مهارت های فنی حرفه ای و غیره ، صاحب شغل شده اند . که این افراد اعم از معلولین ، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته می باشند.

* در حال حاضر چه تعداد خانوار بی بضاعت ، تحت پوشش بهزیستی سیاهکل است؟

در حال حاضر بیش از 3000 نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی سیاهکل برخوردار بوده و عضو بهزیستی شهرستان می باشند . که از این تعداد حدود 1830 نفر از خدمات مستمر و حقوق ماهیانه برخوردارمی باشند .

* چه میزان کمک مالی به خانواده های بی بضاعت در ایام شروع کرونا تا اکنون اختصاص داده اید؟

از زمان شروع بیماری کووید 19 بیش از 300 بسته حمایتی از سوی خیرین شهرستان سیاهکل ، فرمانداری و سپاه به خانواده های آسیب دیده تحویل داده شده است و کمک های نقدی نیز از سوی سازمان بهزیستی و دفتر فرمان امام به زنان سرپرست خانوار که دچار مشکلات معیشتی هستند به حساب این افراد واریز شده است .

*برای کمک و مساعدت افراد خیر به اداره بهزیستی سیاهکل چه انتظاری دارید؟

در حال حاضر حدود 30 نفر از سوی خیرین به صورت ماهیانه تحت عنوان حامی از کمک های نقدی برخوردار بوده اند. و افزایش 3 برابری جمع آوری زکات فطریه نسبت به سال قبل با حمایت مردم فهیم و خیرین شهرستان داشته ایم .

* خانم مسرور لطفا مهمترین اقدامات انجام شده اداره بهزیستی سیاهکل در هفته بهزیستی را بیان بفرمایید؟

مهمترین فعالیت های بهزیستی شهرستان سیاهکل در در هفته بهزیستی که 21 تا 27 تیرماه سال جاری به شرح زیر می باشد:

1- برپایی نمایشگاه صنایع دستی معلولین و مددجویان در حاشیه استخر پاشوران سیاهکل به مدت 3 روز

2- تحویل کلید ساختمان مسکن یک خانوار دارای معلول که با مشارکت بهزیستی سیاهکل به اتمام رسید.

3- افتتاح چهارمین مرکز مشاوره با نام فصل رویش

4- دیدار با امام جمعه محترم شهرستان به همراه تعدادی از همکاران و ارائه گزارش عملکرد

5- نشست صمیمی فرماندار و هیئت همراه در محل اداره یهزیستی با همکاران بهزیستی سیاهکل جهت تبریک این هفته به کارمندان اداره از مهمترین فعالیت های هفته بهزیستی در شهرستان سیاهکل می باشد.

*به عنوان سخن پایانی؟

در پایان از کلیه مسئولین شهرستان سیاهکل که با حمایت های بی دریغ خود حامی این اداره می باشند تقدیر و تشکر می نمایم و به عنوان مسئول اداره بهزیستی شهرستان سیاهکل ، از بخش غیر دولتی که در پیشبرد هرچه بیشتر اهداف و خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی مشارکت و همکاری می نمایند ، تشکر و قدردانی می کنم.

گفت و گو:  لیدا حاجی پور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha