کد خبر: بیش-از-۱۰-محصول-فناورانه-در-طول-ایام-بحر
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر محسن تفقدی در نشست با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه، اظهار کرد: در دوره مدیریت دکتر هاشمی وزیر سابق، طرح توسعه پارک علم و فناوری سلامت و پژوهشکده بوعلی با ساخت سوله‌ها و سالن‌های تخصصی کلید خورد و مجوز ساخت آن در سال گذشته صادر شد، طرحی که در روند اجرا به مشکل اعتبار برخورده و امیدواریم که با تخصیص اعتبار جدید شاهد سرعت‌بخشی در روند اجرایی باشیم.

وی افزود: چشم‌انداز ما این است که سایت فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پارک علم‌ و فناوری سلامت منتقل شود و از جمله امتیازهای این مرکز دسترسی آسان به مجموعه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و غیره است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این مجموعه در فضایی بالغ بر ۱۲ تا ۱۵ هزار مترمربع  ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز رشد دانشگاه زیرمجموعه پارک قرار گرفته تا بررسی طرح‌ها و ایده‌ها را داشته باشد و بعد از پذیرش طرح و ایده در اختیار مرکز رشد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رویکرد پارک در حوزه سلامت ایفای نقش مرجعیت علمی و فناوری در حوزه سلامت منطقه ۹ کشور، ایفای نقش تسهیل‌گری در تمامی ابعاد برای تکمیل و توسعه محصول و رفع موانع موجود بر سر راه پژوهشگران و تولیدکنندگان بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: از جمله نیازهای فعالان پارک‌های علم و فناوری سلامت می‌توان به حمایت از تصویب چارت تشکیلاتی و بودجه پارک‌ها، تغییر دیدگاه مدیران ارشد وزارتخانه به ساختارها و توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی کارگروه‌های تسهیل‌گری اشاره کرد.

دکتر تفقدی گفت: عمده فعالیت واحدهای مختلف پارک علم و فناوری سلامت در ۱۵ ماه اخیر روی موضوع مقابله با کرونا بوده و بسیاری از شرکت‌ها و واحدها رویکرد کاری خود را متناسب با شرایط و نیاز روز تغییر داده‌اند، در طول ایام بحران کرونا بیش از ۱۰ محصول تولیدی در بازار داشتیم و بالغ بر ۲ برابر این تعداد هم در مرحله تحقیق، پژوهش و اخذ مجوز برای تولید محصول هستند.

وی افزود: در این مرکز تعداد ۴۵ شرکت رشد، ۱۶ شرکت پیش ‌رشد، ۹ شرکت‌ دانش‌بنیان، ۱۵ شرکت‌ خروج یافته، ۲۹ شرکت‌ در مرحله رشد، ۶۶ شرکت‌ مجوز دار و ۳۱ شرکت‌ در آستانه اخذ مجوز داریم، ضمن اینکه سالانه ۵۰ ثبت اختراع ملی و ۱۰ ثبت اختراع بین‌المللی داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha