کد خبر: بوستان-وثوق-الدوله-با-پيگيری-شورا-و-همك
۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
بوستان وثوق الدوله با پيگيری شورا و همكاری بنياد مستضعفان افتتاح شد!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری با اشاره به افتتاح باغ وثوق الدوله به عنوان بوستان عمومی گفت: بوستان وثوق الدوله با پيگيری شورای شهر و همكاری بنياد مستضعفان امروز به عنوان بوستان عمومی افتتاح شد. این باغ یکی از باغات قدیمی شهر تهران و دارای ۲۳ هزار متر مربع مساحت است  که در منطقه ۱۴ شهرداری تهران قرار گرفته است، در سال 97 طی بازدیدی که از منطقه 14 داشتم، در محل این باغ که در حال نابودی بود حضور پیدا کردم، به موجب بررسی هایی که انجام شده بود این باغ در گذشته دارای  ۱۲۲۲ اصله درخت بوده که ۷۶۹ اصله از این درختان خشک و یا به کنده تبدیل شده و صرفا ۴۵۳ اصله از این درختان باقی مانده بود.

سالاری ادامه داد: در آن زمان اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردم و از آنجاییکه این باغ ارزشمند در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار داشت، نامه‌‌ای را به آقای سعیدی‌‌‌‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان کشور ارسال و بر لزوم حفظ این باغ و تبدیل آن به مرکز گردشگری و تفرجگاهی به منظور بهره‌‌برداری عموم مردم تاکید کردم و با همراهی همکارانم در شورای شهر، جلسات متعددی با رییس و مدیران بنیاد مستضعفان برگزار کردیم. پیشنهاد ما برای تبدیل این باغ به پارک شهری مورد استقبال بنیاد قرار گرفت و این باغ به شهرداری تهران واگذار شد.

وی با بیان اینکه  پس از واگذاری باغ وثوق‌‌الدوله به شهرداری تهران، بازآفرینی آن در همان سال 97 آغاز شد، اظهار داشت: هرچند مراحل آماده سازی این باغ برای بهره برداری شهروندان طولانی شد اما نهایتا این باغ تاریخی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغسازی ایرانی – اسلامی به بوستان عمومی تبدیل شد که با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه 14 به جبران این کمبود کمک می کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در این پروژه علاوه بر حفظ باغ قدیمی و بازپیرایی مناسب فضای سبز بر اساس باغسازی ایرانی -  اسلامی اجرای طرح ساخت زمین بازی، زمین ورزشی، حیاط های مراکشی، تاکستان و کبوترخانه، احیای سردر، ساخت هشت چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی محورها، آبنماها و دیوارهای پیرامونی عملیاتی شده است.

وی همچنین با تاکید بر ارزش تاریخی عمارت واقع در این باغ که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد، بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر عملیات مرمت و استحکامبخشی این بنای میراثی وباز زنده سازی آن تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha