کد خبر: به-پاس-قلم‌هایی-با-جوهر-سلامتی-دکتر-عل
۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
به پاس قلم‌هایی با جوهر سلامتی/ دکتر علی ریاض

امسال در حالی روز خبرنگار را جشن می‌گیریم و به استقبال روز پزشک (اول شهریور ماه) می‌رویم که شیوع کرونا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است. روز خبرنگار هر سال فرصتی برای یادآوری تلاش‌های خبرنگاران در اطلاع‌رسانی، آموزش و روشنگری اذهان عموم مردم و روز پزشک روزی برای تشکر از خدمات تلاشگران عرصه درمان بود اما امسال حقیقتاً می‌توان این دو مناسبت را در کنار هم پاس داشت. چرا که این دو گروه با پیوند دادن دانش خود در تلاش برای نجات جان مردم هستند.

شیوع کرونا رخ‌دادی بود که بیش از پیش دو قشر اصحاب رسانه و کادر درمان را به هم نزدیک کرد؛ نزدیکی که نتیجه آن نجات جان تعداد زیادی از مردم شد. خبرنگاران طی این مدت به خوبی توانستند به روزترین روش‌های پیشگیری و کنترل کرونا را از پزشکان و متخصصان دریافت و با کمک علم روزنامه‌‌نگاری به مردم آموزش داده حداکثر مردم را برای رعایت این اصول اقناع کنند.

در این میان ما تعداد زیادی از همکاران خود در حوزه درمان و حوزه خبر را از دست دادیم. روحشان قرین رحمت الهی.

با شیوع کرونا محور بخش زیادی از اخبار رسانه‌‌ها در کنار مباحث بهداشتی و درمانی به نشان دادن جان‌فشانی پزشکان و پرستاران اختصاص پیدا کرد، اقدامی که موجب شد مردم بیش از گذشته با واقعیت‌‌های شغل پزشکی و پرستاری آشنا شوند و این را همه ما مدیون زحمات خبرنگارانی می‌دانیم که بیش از گذشته جوهرهای قلماهیشان را به نوشتن مباحث بهداشتی و درمانی اختصاص دادند.

اما شیوع کرونا در کنار تمام مصائبی که برای جهان به بار آورد، یک حقیقت بزرگ را نیز آشکارتر از همیشه برایمان گوشزد کرد و آن اینکه سرنوشت همه ما انسان‌ها در سرتاسر زمین به هم متصل است و این مهم واقعیتی است که بیش از گذشته خبرنگاران باید به آن بپردازند. باید از این پس مدام به همه مردم یادآوری شود که سرنوشت تمام بشریت به عملکرد تک تک مردم دنیا وابسته است پس همه ما باید مراقب عملکردهایمان باشیم چرا که عواقب رفتارهای ما تنها دامنگیر خود ما نیست.

و سخن آخر اینکه برای شکست کرونا به تداوم قوی‌تر همراهی و همسویی خبرنگاران با کادر درمان و مسئولان بخش پزشکی کشور نیاز مبرم داریم. اقناع مردم برای اینکه همچنان صبور باشند و پروتکل‌های بهداشتی را تاسرحد ممکن رعایت کنند، نشان دادن خستگی‌ ماه‌‌ها کار بی‌وقفه کادر درمانی و هشدار دادن به مردم مبنی بر اینکه نباید ماسک‌هایشان را از صورتشان بردارند مسائل مهمی است که قلم‌های توانمند خبرنگاران می‌توانند آنها را محقق کنند.

همکاران همیشگی ما در حوزه سلامت روزتان مبارک

 

دکتر سید علی ریاض - صاحب امتیاز خبرگزاری سلامت 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha