کد خبر: به-دنبال-تقویت-رقابت-در-داخل-و-حمایت-از
۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم، با بیان این مطلب، افزود: با وجود تمامی مشکلات اما صدور پروانه های بهره برداری در ۹ ماه امسال رشد ۹ درصدی داشته است.

افزایش ۵۹ درصدی تولید ماشین لباسشویی در ۹ ماه امسال

وی با اشاره به آمار افزایشی در برخی اقلام تولیدی کشور بیان کرد: در حوزه تولید لوازم خانگی در ۹ ماه امسال افزایش حدود ۴۸ درصدی داشتیم، این افزایش در تلویزیون ۵۸ درصد، در ماشین لباسشویی ۵۹ درصد و در یخچال و فریزر ۲۸.۵ درصد بوده است.

افزایش ۵۱ درصدی تولید آلومینیوم در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه آلومینیوم با افزایش ۵۱ درصدی تولید روبه‌رو بوده‌ایم, فولاد کشور رشد تولید ۸ درصدی داشته است که تا پایان سال به ۱۰ درصد خواهد رسید.

رزم حسینی همچنین تصریح کرد: تولید خودرو سواری ۲۳ درصد افزایشی بوده است که تا خرداد ماه بر اساس برنامه هدفگذاری شده به ۵۰ درصد خواهد رسید.

در چهار سال آینده جزو ۱۰ کشور برتر مس دنیا خواهیم بود

وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه کاتد مس و فلزات رنگین، گفت: در چهار سال آینده جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه مس خواهیم بود و در این حوزه رشد تولید ۱۲ درصدی داشته ایم.

رشد ۶ درصدی بخش صنعت و معدن تا پایان سال

وزیر صمت همچنین افزایش ۱۵ درصدی تولید سیمان و ۴۰ درصدی تولید ماشین آلات کشاورزی را از دیگر آمارهای افزایشی اعلام کرد و گفت: تا پایان سال رشد صنعت و معدن شش درصد خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که رشد مثبت اقتصادی را در کشور مشاهده نماییم.

رزم حسینی همچنین استان قم را با توجه به نزدیکی پایتخت و بازار چند میلیونی دارای امتیازهای خوبی برای توسعه معرفی کرد و گفت: قم به عنوان یک مرکز صنعتی قلمداد می‌شود.

رتبه دوم استان قم در تسهیلات تبصره ۱۸

وی همچنین کارآفرینان و تولیدکنندگان را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، عابدان دانست و افزود: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ استان قم رتبه دو را دارد و نرخ بیکاری پایین این استان از ظرفیت‌های خوب آن می‌باشد.

تسهیل روند واردات و صادرات کشور از اولویتهاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت تسهیل روند واردات و صادرات کشور را از اولویت ها دانست و گفت: پس از ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت و تعامل با بانک مرکزی و گمرک گشایش‌های اقتصادی خوبی برای صادرکنندگان در خصوص رفع تعهدات ارزی آنها ایجاد شد.

رزم حسینی همچنین آمادگی خود را برای واگذاری اختیارات به استان‌هایی که متقاضی هستند با پذیرش مسئولیت اعلام کرد.

به دنبال تقویت رقابت در داخل و حمایت از تولید داخلی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه به دنبال تقویت رقابت در داخل و حمایت از تولید داخلی هستیم،بیان کرد: حتی با برداشتن تحریم ها هم برنامه مدیریت واردات و حمایت از داخل و داخلی سازی در دستور کار است.

وی همچنین بخشنامه آزاد سازی معادن را ظرفیت بسیار خوبی برای فعال سازی معادن راکد دانست و از استان ها خواست که در این حوزه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عضویت ۱۴ وزیر در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این ستاد را ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از تولید دانست.

گفتنی است در این نشست که با حضور استاندار قم، ذوالنوری و ذاکری نمایندگان استان قم در مجلس برگزار شد، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به بیان مهمترین مسائل و دغدغه های خود در حوزه‌های مختلف تخصصی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha