کد خبر: به-تنوع-واکسن-متناسب-با-سلیقه-افراد-نیا
۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شرکت شهر سالم ،دکتر حمید چوبینه درباره میزان مراجعه به مراکز درمانی شهرداری طی روزهای اخیر گفت: مراجعات کرونایی خیلی کاهش پیدا کرده است. بعد از سرعت عملی که در واکسیناسیون صورت گرفته در بحث بیماری روند کاهشی داریم.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با حمایت و توجه مردم کرونا مهار شود، گفت: مردم واکسیناسیون را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. الان یکسری از مردم هستند که هنوز واکسن را به دلایل مختلف دریافت نکردند و امیدواریم کسانی که دلایل منطقی از جمله بیماری دارند، بعد از طی پروتکل‌های یک ماهه واکسن را دریافت کنند. امیدوارم کسانی که اطلاعات وهم‌آلودی در ذهن دارند و نتوانستند با واکسن به عنوان یک مسئله حیاتی کنار بیایند، زودتر واکسن را دریافت کنند، چرا که جامعه ایمن با دریافت واکسن ایمن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پاسخ به اینکه برای مردم این سوال مطرح است که چرا با وجود دریافت واکسن پیش‌بینی موج بعدی مطرح می‌شود، گفت: همه افراد هنوز واکسن نزدند. باید بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه شود تا کنترل موج انجام گیرد. امکان دارد ویروس ژن‌های جدیدی پیدا کند و با توجه به جهش ژنتیکی، حتی واکسن‌های قبلی هم جوابگو نباشند. به همین دلیل است که می‌گویند جامعه باید واکسینه شوند.

او در واکنش به اینکه مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده واکسن دنیا اعلام کردند، کرونا در یک سال آینده مهار و به حالت اندمی تبدیل می‌شود، اظهار کرد: اینکه این بیماری مهار می‌شود فلسفه کار و دانش بشری است که خداوند در اختیار بشر گذاشته است و روز به روز اطلاعات کامل‌تر می‌شود، داروهای جدید و مکانیزم‌های مهار جدید از طریق واکسن و دارو تنظیم می‌شود، مردم نیز آگاه‌تر می‌شوند و احتیاط بیشتری می‌کنند.

دکتر چوبینه گفت: اینکه به سمتی می‌رویم که بیماری مهار شود، این اتفاق در نهایت خواهد افتاد، اما راهکار آن برای این موضوع چیست؟ ابتدای شیوع ویروس کرونا خیلی از مردم می‌گفتند با گرم شدن هوا در تابستان این ویروس کمتر می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد. مهار کامل ویروس کرونا نیز با توجه به اطلاعاتی که ما اکنون داریم یک پیش بینی است، اما لازمه اطلاعاتی که داریم این است، جامعه واکسینه شود و رعایت دستورالعمل‌ها در اولویت باشد.

او در پاسخ به این سوال که در مورد پرسنل شهرداری که واکسن نمی‌زنند، سیاست‌های اجباری درنظر گرفته خواهد شد یا نه؟ گفت: اینها سیاست‌های کلی است و تقاضا می‌کنم سیاست‌های اجتماعی را برای اینکه همه واکسینه شوند داشته باشیم، یعنی برخی خدمات حتما با داشتن کارت واکسن ارائه شود.

دکتر چوبینه گفت: هرکسی اراده کند تا چند ساعت آینده می‌تواند واکسن دریافت کند و با توجه به توزیع گسترده واکسن بهانه‌ای مبنی بر اینکه واکسن نیست، دیگر وجود ندارد.

او ادامه داد: برخی می‌گویند تنوع مورد نیاز در زمینه واکسن نیست و دولت و سیاستمداران ما به آن فکر کنند که تنوع واکسن به اندازه‌ای باشد که افراد متناسب با سلیقه از واکسن مورد نظر بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، بهتر است جامعه با یک برند و فرمولاسیون مشخصی واکسینه شوند؟ گفت: اینگونه نیست. تنوع واکسن در دنیا وجود دارد و افراد می‌توانند از واکسن‌های مختلف بهره‌مند شوند.

دکتر چوبینه درباره اقدامات شهرداری در زمینه کرونا گفت: از زمانی که آقای زاکانی شهردار شدند، بحث سلامت مردم و شهروندان یکی از اولویت‌های اصلی ایشان بوده است و تمام تلاش‌شان این بوده که همه به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا با توجه به بیماری کرونا هم شهر زنده نگه داشته شود و هم تهران جان دوباره پیدا کند و هر امکانی از طرف شهرداری چه از نظر منابع انسانی، چه از نظر منابع سخت افزاری و نرم افزاری در خدمت سلامت شهروندان باشد.

او در پاسخ به این سوال که چه میزان از امکانات و نیروی انسانی از شهرداری در امر واکسیناسیون شرکت دارند؟ گفت: ۵ پایگاه قبلی مستقیما توسط شهر سالم برای واکسیناسیون ایجاد شده بود که فعالیت می‌کنند و از جمعه هفته گذشته ۲۶ مرکز جدید سیار، خودرویی و ثابت نیز افتتاح و راه‌اندازی شدند. همه این مراکز با امکانات شهرداری در امر واکسیناسیون حضور دارند و نیروی انسانی و امکانات لجستیک از سوی شهرداری است.

دکتر چوبینه ادامه داد: به علاوه در جاهای دیگر نیز شهرداری فضا و امکانات را ارائه داده که در اداره شهرداری نیست و خدمات سلامت به مردم ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهر سالم تاکید کرد که سطح فعالیت‌هایی که شهردار تعریف کردند تنها مربوط به واکسیناسیون نیست. اقدامات شهرداری سطوح مختلفی دارد که خدمات اجتماعی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز شامل می‌شود و به مرور کلید خواهد خورد و به تدریج به مردم اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha