کد خبر: به‌کارگیری-تیم‌های-واکنش-سریع-هلال‌
۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمد باقر محمدی به تشریح وضعیت به‌کارگیری تیم های واکنش سریع هلال احمر و آینده این تیم ها پرداخت و گفت: تیم های واکنش سریع در مراکز استانها مستقر بودند و قرار بود با توجه به آموزش های ارائه شده، در شهرستان های بالای 120 هزار نفر هم این تیم ها تشکیل شود اما به دلیل محدودیت و کمبود اعتبارات مالی و همچنین نیاز به تجهیز این تیم ها به تجهیزات امدادی انفرادی، این امر محقق نشد.

وی در ادامه افزود: نظر سازمان امداد و نجات این است که باید امدادگران همه پایگاه های امدادی و افرادی که در عملیات ها ورود می کنند به عنوان تیم های واکنش سریع محسوب شوند. به همین دلیل در آینده نزدیک در بحث تشکیل تیم های واکنش سریع، تجدید نظر کلی خواهد شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: برای عملیاتی تر شدن تیم های واکنش سریع و حفظ آمادگی این تیم ها که در حال حاضر در مراکز ستادی استان ها مستقر هستند، و با توجه به اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا با کمبود امدادگر و نجاتگر مواجه هستیم، تیم های واکنش سریع براساس دستورالعملی که از سوی دبیرکل جمعیت هلال احمر ابلاغ شده، در نزدیکترین پایگاه مرکز استان و در طرح امداد زمستانه به کارگیری می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha