کد خبر: بهره-مندی-دو-هزار-و-۶۰۰-نفر-از-اتباع-خار
۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،مسلم آشوری گفت: در سه ماه نخست سال جاری دو هزار و ۶۰۰  نفر از اتباع خارجی ساکن در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات این بیمه قرار گرفتند که دو هزار و ۵۰۷ نفر آن‌ها از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند.

وی افزود: سال گذشته نیز  هفت هزار و ۴۳۸ نفر از اتباع منطقه شمال استان اصفهان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که هفت هزار و ۳۴۰ نفر آن‌ها آسیب‌پذیر بودند.

مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس قانون بیمه سلامت، این افراد با معرفی دفتر اتباع به صورت خانوادگی در دو بخش آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر دفترچه بیمه دریافت کرده و می‌توانند از خدمات بستری و سرپایی در مراکز دولتی استفاده کنند.

آشوری تاکید کرد: افراد آسیب‌پذیر و خانواده آن‌ها و همچنین بیماران خاص به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند که سرانه این افراد توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان مللِ متحد پرداخت می‌شود.

وی گفت: افراد غیر آسیب‌پذیر نیز با پرداخت سرانه مصوب سال ۹۹ می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند که سرانه هر نفر به طور ماهیانه یک‌میلیون و ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال است که توسط فرد معرفی شده به صورت یکجا پرداخت می‌شود.

آشوری افزود: بر اساس قرارداد بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران، سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت درمان بهداشت و آموزش پزشکی تمام اتباع خارجی دارای کارت آمایش تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

آشوری تصریح کرد: طرح بیمه سلامت اتباع، یک پوشش حمایتی برای تمام افراد خانواده این گروه از شهروندان است تا با یک برنامه‌ریزی بهتر، خود را در برابر حوادث درمانی آینده بیمه کنند.

وی افزود: بیمه سلامت اتباع برای شهروندانی است که به صورت مجاز و با مدرک معتبر در ایران زندگی می‌کنند و دفترچه‌های آن‌ها برای مراکز دانشگاهی دولتی در بخش‌های بستری، بستری موقت و سرپایی قابل استفاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha