کد خبر: بهترین-غذا-برای-نوزاد-شیر-مادر-است
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر نفیسه ثقفی اظهار کرد: افراد دارای مشکلات و بیماری‌های قلبی، کلیوی، ریوی، ضعف ایمنی، فشارخون بالا، پیوند اعضاء، دیابتی‌ها، سرطانی‌ها، چاقی و اضافه وزن، حاملگی و غیره در خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند و باید نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از گروه‌های خاص جامعه که در دوره بحران کرونا باید مراقبت ویژه‌ای از آنان صورت پذیرد بانوان باردار هستند، افزود: تمام شرایطی را که همه افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلای خود و یا سرایت بیماری به دیگران باید رعایت کنند شامل حال مادران باردار هم می‌شود و توصیه مکرر ما استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، عدم شرکت در دورهمی ها و بیرون نرفتن از منزل جز در موارد بسیارضروری است.

دکتر ثقفی گفت: مادران باردار به محض مشاهده علائم عمومی (خستگی زیاد، دردهای استخوانی، تب، حالت تهوع و استفراغ، کاهش اشتها، کاهش حس‌های بویایی و چشایی، تپش قلب، تنگی نفس و سرفه‌های خشک، خشکی دهان، گلو درد و غیره) بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی در خصوص نحوه مراقبت از نوزاد و شیردهی در مادر مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا، بیان کرد: در صورتی که مادر مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ خیلی  بدحال نباشد و قادر به مراقبت از نوزاد خود باشد، مادر می‌تواند بعد از شستن دست‌ها و زدن ماسک به نوزاد خود شیر بدهد و بعد از شیر دادن هم باید نوزاد در فاصله ۲ متری از مادر نگهداری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش بالای شیر مادر تأکید می‌شود که از قطع بی‌مورد شیر مادر و تجویز شیر مصنوعی به‌شدت پرهیز شود، زیرا بهترین غذا برای نوزاد شیر مادر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha