کد خبر: بزرگی-لوزه-می‌تواند-باعث-اختلال-خواب
۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
بزرگی لوزه می‌تواند باعث اختلال خواب و خُرخُر شود/علت صدای نابه هنجار در گلو چیست؟

دکتر ابراهیم رزم پا جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت و علائم وروم لوزه گفت: ورم لوزه علت های بسیار زیادی دارد؛ عفونت مکرر در لوزه کودکان باعث تورم لوزه می شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از افراد به طور مادرزادی و یا ژنتیکی لوزه ها آنها بزرگ است، افزود: خیلی از بیماری های ویروسی باعث تورم و التهاب لوزه می شوند.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: زمانی که فردی با وجود لوزه های بزرگی هیچ دردی و ناراحتی ندارد می توان گفت که این فرد با طور مادرزادی و یا ژنتیکی لوزه های بزرگی دارد و احتمال اینکه دیگر اعضای خانواده نیز لوزه های بزرگی داشته باشند هم وجود دارد.

رزم پا گفت: لوزه های بزرگ تا زمانی که ناراحتی و دردی برای بیماری ایجاد نکند، آن را درمان نمی کنیم اما اگر لوزه آنقدر بزرگ شده باشد که اختلال تنفسی، اختلال خواب، خُرخُر، اختلال قلبی و اختلال صدا ایجاد کند، باید عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صدای نابه هنجار در گلو، درد شکم، تب و لرز و سردرد از علائم ورم لوزه هستند یا خیر، تصریح کرد: در بعضی از افراد که درگیر عفونت لوزه شده اند یکی از عوارض و گرفتاری ها می تواند غدد لنفاوی که در گردن و یا شکم هستند را دچار التهاب شوند و درد شکم بیشتر به خاطر التهاب غدد لنفاوی و یا آدنیت باشد.

عفونت لوزه و درد گوش

استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: درد شکم به خاطر ورم لوزه شایع نیست اما عفونت لوزه می تواند با علائمی مانند گوش درد تظاهر پیدا کند. گاهی دردهای لوزه می تواند منشاء ارجاعی داشته باشند و در گوش نیز احساس شوند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha